اخبار
کد خبر : 14922 ۱۴۰۰/۱۱/۱۳   ۲۲:۲۴:۰۸

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه متذکر شد؛
بافت تاریخی ارومیه در حال تبدیل شدن به بافت فرسوده

 

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به رکود و نبود ساخت و ساز در بافت مرکزی شهر ارومیه گفت: بافت تاریخی شهر در حال تبدیل شدن به بافت فرسوده است که باید چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش نای قلم، احد یوسفی در دیدار با سرپرست جدید معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: درآمدهای پایدار دغدغه اصلی مدیریت شهری است که وجود ندارد و عدم توسعه نیز از این موضوع نشأت می گیرد.

وی تصریح کرد: تخصیص ارزش افزوده، عوارضات گمرکی، جرایم رانندگی، یارانه سوخت و حامل های سوختی و هزینه های متعددی که باید ماهانه به مدیریت شهری تزریق شود، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در این شرایط این مردم و توسعه شهری است که متضرر می شوند.

یوسفی ادامه داد: در این شرایط شهرداری مجبور است برای تامین هزینه های مدیریت شهر و تأمین حقوق پرسنل بر مردم و اقشار کم درآمد جهت درآمدزایی فشار آورد.

وی با اشاره به نبود مرکز کنترل ترافیک در شهر ارومیه تأکید کرد: وقتی هیچ منبع درآمدی در حوزه ترافیکی وجود ندارد تا از محل آن منبع برای ایجاد و توسعه مرکز کنترل ترافیک اقدام شود، وضعیت کنونی را شاهد خواهیم بود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امیدوارم با شناسایی منابع درآمدی جدید و پایدار و همچنین برنامه ریزی مناسب، پرداخت عادلانه عوارض و استفاده عادلانه از خدمات شهری جز اولویت های مدیریت شهری باشد.

* زمین‌های قولنامه‌ای معضلی برای شهرداری و شهروندان

دیگر عضو شورای اسلامی ارومیه هم گفت: زمین‌های قولنامه‌ای معضلی برای شهرداری و شهروندان شده است که باید به فکر چاره ای برای مشکلات این حوزه بود.

صادق توکلی‌مهر با توجه به عدم وجود کاربری های فضای سبز، بهداشتی و آموزشی در اراضی قولنامه‌ای موجود در سطح شهر گفت: زمین‌های بلاتکلیف در اراضی قولنامه ای وجود دارد که موجب مشکلاتی نیز شده اند که نیازمند مدیریت هستند و از سویی باید کمبود و یا نبود کاربری های ضروری از زمین هایی که به محدوده شهری الحاق خواهند شد، جبران شود.

وی با اشاره به مشکلات زمین های شهرک شاهد تصریح کرد: مدت چندین ماه است حتی یک پروانه ساختمانی  به خاطر اختلافات موجود صادر نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بر همکاری تمامی متولیان حوزه ساخت و ساز و مسکن برای کاهش هزینه های شهروندان تأکید و خاطرنشان کرد: بر مشکلات مالی شهرداری واقف هستیم اما فشاری که بر مردم در حوزه ساخت و ساز وجود دارد باید با همکاری سایر مجموعه ها از جمله نظام مهندسی کاهش یابد تا در شرایط فعلی اقتصادی بار مالی بر مردم تحمیل نشود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا