اخبار
کد خبر : 14920 ۱۴۰۰/۱۱/۱۳   ۲۲:۱۰:۳۴

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد
تخصیص جرایم رانندگی؛ مطالبه جدی مدیریت شهری

 

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تخصیص کامل جرایم رانندگی و ارزش افزوده از مطالبات جدی مدیریت شهری است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور عصر امروز در دیدار با سرپرست جدید معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان غربی خواستار تخصیص کامل جرایم رانندگی و ارزش افزوده هستیم چرا که ماهانه نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهر و حقوق پرسنل شهرداری است.

وی یکی از مهمترین حوزه‌هایی که نیازمند همکاری بین بخشی و بین دستگاه‌هاست را حوزه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: در حوزه حقوق پرداختی به پرسنل و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی معاونت عمرانی استانداری باید به کمک شهر بیاید.

خلیل‌پور با تأکید بر اینکه باید سهم ارومیه از بودجه های ملی حوزه کلانشهرها مطالبه شود، افزود: تمام هدف مدیریت شهری رساندن جمعیت با افزایش محدوده شهری به یک میلیون نفر و استفاده از مزایای کلانشهرها است.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: ارومیه طبق آمارها هم اکنون با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت و همچنین محلات حاشیه شهر، 970 هزار نفر جمعیت دارد و از امتیازات لازم باید برخوردار باشیم.

خلیل پور با بیان اینکه ارومیه پتانسیل خوبی برای افزایش جمعیت دارد، ادامه داد: امروز در محلات حاشیه خارج از محدوده شهری ده ها هزارنفر زندگی می کنند که حتی از امکانات مدیریت شهری بهره مند نیز هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال و نیاز مدیریت شهری به درآمدزایی، استانداری با همت مضاعف برای تشکیل هفتگی کمیسیون ماده ۵ به کمک مدیریت شهری بیاید چرا که ۱۳ بهمن شده و بخشی از پرسنل شهرداری حقوق دی ماه خود را دریافت نکرده اند.

خلیل پور خواستار افزایش تعامل و ارتباط بین مدیریت شهری و استانداری شد و ادامه داد: انتظار داریم در صحن علنی شورای شهر مدیران ارشد استانی حضور یابند تا مردم نیز بدانند در راستای حل مشکلات شهر تلاشهایی ادامه دارد.

وی با یادآوری وضعیت بخش باسمنج تبریز و منفک شدن آن از این شهر و اعتراضات یکپارچه مسئولان و مدیران تبریز عنوان کرد: شهرک گلمان با این شرط که ۲۵۰۰ هکتار اراضی در عوض جدایی آن شهر به محدوده شهر ارومیه اضافه شود، از محدوده شهری ارومیه منفک و مستقل شد اما این شرط تحقق نیافته و حتی اگر اراضی مدنظر مدیریت شهری نیز هم اکنون اضافه شوند میزان آن دو هزار و 500 هکتار نخواهد شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا