اخبار
کد خبر : 1492 ۱۳۹۴/۱۰/۲۷   

صبر ملت ایران توانست موانع را از پیش رو بردارد

اجرای برجام از روز شنبه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و بیانیه مشترک ظریف ـ موگرینی آغاز شد و همزمان تحریم های اعمال شده مرتبط با موضوع هسته ای هم برچیده شد.

به گزارش نای قلم، به همین مناسبت مراسم جشن اقتدار ملی، عزت اسلامی و ایرانی آباد با حضور مسئولان ادارات آذربایجان غربی، شهردار ارومیه، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و با حضور دانش آموزان در مدرسه شهید عسگری ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: مقاومت و صبر ملت ایران توانست موانع بسیاری از پیش رو بردارد و زمینه را برای توسعه آینده در استان و میهن اسلامی مان رقم بزند.

قربانعلی سعادت اظهار کرد: پیروزی ملت ایران و این دستاوردی که امروز در برجام و با لغو تحریم ها به دست آمده، نتیجه وحدت، انسجام ملی و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش و توان دیپلماسی کشورمان است.

وی افزود: امروز افتخار بزرگی نصیب کشور شده است، از طرفی امید به تلاش و پیشرفت مانعی در برابر فرار مغزهای ایرانی است.

سعادت ادامه داد: امروز روز آغاز برجام و لغو تحریم های ظالمانه همه جانبه  بر همه ایرانیانی است که دل در گرو منافع ملی، توسعه پایدار، پیشرفت و ترقی و رشد کشور را دارند. امروز روز به ثمر نشستن نرمش قهرمانانه ملتی است که منادی صلح و مدارا در جهان است.

استاندار افزود: به دست آوردن اقتدار کار ساده ای نبوده و در طول تاریخ شاهد بودیم که بسیاری از امتیازات از ایرانیان توسط دولت های شرقی و غربی اخذ شده بدون اینکه باری از مشکلات مردم ایران کاسته شود.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ کشورمان مذاکراتی به ثبت نرسیده که ما در شرایط برابر بتوانیم با طرف های مذاکره گفت و گو و مذاکره داشته باشیم و همیشه در مذاکرات بازنده بوده ایم مگر در زمان امیر کبیر که برای تعیین حدود مرزهای ایران موفق شد و ما شاهد بودیم که چه فشارهایی بر وی وارد کردند و سرنوشت وی چه شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: ملت ایران یکی پس از دیگری مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز با اقتدار به دست آمده جوان ایرانی برای پیشرفت خود با امید و نشاط گام برخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب حاصل جانفشانی نسل های قبلی انقلاب است، لذا نسل جدید نیز باید میراث داران خوبی برای خون شهدا و هزینه های داده شده برای انقلاب باشند.

سعادت با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو شروع نهضت در صدد بومی سازی فن آوری های مختلف بود، اضافه کرد: دشمنان و مخالفان نظام مقدس اسلامی با بهانه های واهی بسیار به مقابله با ملت ایران پرداختند و بهانه هسته ای نیز از بهانه های آنها بود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در دنیا کمتر کشوری به دانش بومی هسته ای دست یافته و جمهوری اسلامی از جمله آنهاست.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی و از جمله رژیم غاصب صهیونیستی تاب تحمل پیشرفت های هسته ای دانشمندان ایرانی را نداشتند و از این رو در صدد ترور نخبگان هسته ای کشورمان بر آمدند.

سعادت با اشاره به اینکه برای تحقق آرمان های انقلاب و حفظ دستاوردهای آن هزینه های بسیاری را ملت ایران متحمل شده اند، افزود: اقتدار نظام به سادگی حاصل نشده و نسل جدید که در پست های مدیریتی مشغول به کار است، باید با آگاهی نسبت به این موضوع در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا