اخبار
کد خبر : 14912 ۱۴۰۰/۱۱/۱۳   ۱۷:۵۸:۰۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبر داد؛
محکومیت سه میلیاردی قاچاقچی ارز در آذربایجان غربی

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت سه میلیاردی قاچاقچی ارز در

شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش نای قلم، حسین نجف‌زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقر در ایستگاه بازرسی ایواوغلی شهرستان خوی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسیر ماکو به تهران مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در بازرسی از آن مقادیری ارز از نوع لیر ترکیه به میزان 206 هزار لیر که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند و مراتب را جهت رسیدگی و اظهارنظر قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان خوی ارسال کردند.

نجف‌زاده اضافه کرد: متهم توسط شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان خوی احضار و در اظهارات خود ضمن قبول مالکیت ارزهای مکشوفه از ارائه هرگونه اسناد و مدارک قانونی اظهار عجز کرده است و شعبه با امعان نظر به کیفیت کشف ارزها و رعایت دستورالعمل اجرایی مربوط به تعین ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور و نیز عدم ارائه اسناد و مدارک محکمه‌پسند از سوی متهم وی را علاوه بر ضبط ارزهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت 2 میلیارد و 946 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

*محکومیت قاچاقچی پوشاک و لوازم آرایشی در پیرانشهر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همچنین گفت: قاچاقچی پوشاک و لوازم آرایشی در پیرانشهر به پرداخت پنج میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال جریمه و ضبط اقلام قاچاق به نفع دولت محکوم شد.

وی افزود: در پی ارجاع پرونده قاچاق پوشاک و لوازم جانبی شامل ۵۵ عدد اودکلن و ۲ هزار و ۳۰۰ ثوب انواع البسه شامل کت وشلوار، کاپشن، مانتو و بلوز از طریق پلیس پیرانشهر به شعبه تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

نجف‌زاده اضافه کرد: در بررسی پرونده مشخص شد که این کالاهای قاچاق خارجی در یک باب منزل انباشت شده بود تا به صورت خارج از شبکه توزیع شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: در بررسی صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت ودرمان نیز مشخص شد که اودکلن های انباشت شده، برچسب اصالت و سلامت و مجوز واردات نداشته و فاقد صلاحیت انسانی و مضر سلامت مصرف است.

نجف زاده گفت: قاضی تعزیرات حکومتی شعبه پیرانشهر نیز با توجه به روند پرونده، عامل انباشت این اقلام قاچاق را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال و ضبط مال به نفع دولت محکوم کرد.

وی افزود: فردی که ۳۰ هزار دلار را در گاوصندوق مغازه خود نگهداری می کرد، از سوی تعزیرات حکومتی به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www,tazirat۱۳۵..ir یا تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گزارش کنند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا