Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14884 ۱۴۰۰/۱۱/۱۰   ۲۲:۰۱:۰۶

به منظور افزایش فروش محصولات؛
سورت و بسته‌بندی مطابق نیاز بازار باشد

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سورت و بسته‌بندی باید مطابق نیاز بازار باشد و این موضوع در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، جعفر وحدت در سی و سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: کیفیت‌بخشی به تجهیزات سردخانه‌ای استان در کنار پراکنش متوازن این واحدها جزو ضروریات است.

 وی افزود: در حال حاضر 452 سردخانه در استان با ظرفیت 974 هزار تن فعالیت دارد که دارای پروانه هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بیان کرد: صنایع تبدیلی در استان باید توسعه یافته و از تولید صرف کنستانتره سیب خارج شود و این موضوع باید در بخش چغندرقند نیز لحاظ شود.

وحدت با تاکید بر خروج تولید فراورده‌های کشاورزی به خصوص سیب از مسیر تک محصولی و تولید سایر فرآورده‌ها از محصولات دانه‌دار و هسته‌دار، افزود: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد سردخانه های استان در ارومیه فعالیت دارند، لازم است در سایر شهرستان‌های فاقد سردخانه نیز نسبت به ایجاد و راه‌اندازی این واحدها توجه و برنامه‌ریزی شود.

* اشتغال 2260 نفر در بخش سردخانه‌های استان

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی هم گفت: 2 هزار و 260 نفر در 452  واحد سردخانه ای استان فعالیت دارند که با افزایش سردخانه‌های دارای جواز تاسیس در ماه‌های آینده این تعداد به بیش از سه هزار نفر می‌رسد.

نادر رحیمی افزود: برای 141 سردخانه در استان جواز تاسیس صادر شده است که با آغاز به کار آنها برای یک هزار و 317 نفر نیز اشتغال‌زایی می‌شود.

وی ادامه داد: این آمار فقط متعلق به سردخانه‌هایی هستند که جهاد کشاورزی مجوز صادر است و آمار سردخانه‌هایی که سازمان صمت برای آنها مجوز صادر کرده، درج نشده است.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر صدور موافقت اولیه برای تاسیس سردخانه براساس تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان ممنوع بوده و یا با محدودیت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مشکلات سردخانه‌های استان توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی احصا شده و در راستای حل و رفع مشکلات هدف‌گذاری شده است.

رحیمی ادامه داد: پراکنش نامناسب، مستهلک بودن تجهیزات برخی سردخانه‌ها، به روز نبودن سیستم‌های تجهیزات سردخانه‌ای و کمبود سردخانه‌های زیر صفر درجه از مواردی است که نیازمند بررسی و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به راهبردهای سازمان در این زمینه گفت: جلوگيري از خام‌فروشي به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر كه از اولويت‌هاي وزارت متبوع و همچنين مقام عالی استان هم است، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی با رویکردهای مختلف از جمله تولید محصولات فرآوری شده با مزیت اقتصادی و صادراتی، توسعه کشت محصولات کم آب بر از جمله انگور و گیاهان دارویی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین از اهم این موارد است.

رحیمی اظهار کرد: توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌های اتمسفریک و سردخانه‌های زیر صفر درجه، بازسازی و نوسازی واحدهای سردخانه‌ای، پیگیری موضوع معرفی صنایع تبدیلی غذایی جدید توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز از راهبردهای مد نظر است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا