اخبار
کد خبر : 14870 ۱۴۰۰/۱۱/۰۹   ۱۲:۵۱:۴۴

معاون فرهنگی استان خبر داد؛
حضور ۱۴ ناشر استانی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران حدود ۲ هزار ناشر حضور یافته که از این تعداد ۱۴ ناشر اهل استان آذربایجان غربی است.

به گزارش نای قلم، پیروز قادری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزش ویراستاری توسط انتشارات خسروانی شهرستان ارومیه به صورت حضوری، رونمایی از کتاب «ببخش کربلا نبودم»، برگزاری کارگاه مولانا‌شناسی در ارومیه، برگزاری کارگاه نظامی‌شناسی از طرف موسسه چامه و چکامه ارومیه و مراسم تجلیل از ناشران نمونه استان از دیگر برنامه‌های این استان است که در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار می‌شود، همچنین اهدای کتاب در پیست اسکی خوشاکو ارومیه، دورهمی نویسندگان انقلاب، مسابقه کتابخوانی بین کارگران و کارمندان پتروشیمی ارومیه و مراسم عصر کتاب از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ماه گذشته اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان غربی هم برگزار شد، افزود: در این نمایشگاه که با حضور ۹۷۵ ناشر از سراسر کشور شرکت کرده بودند  که از این تعداد ۲۲ ناشر از استان، ۱۰۰ ناشر خارجی به مدت یک هفته و با تمدید سه روزه برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران نیز ۵۵ عنوان برنامه جنبی اجرا شد که بیشتر این برنامه‌ها تولید محتوا و به صورت مجازی بود.

قادری با بیان اینکه هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب، اجرای عدالت فرهنگی است، افزود: این نمایشگاه نواقص هم داشت مثلا اینکه در نمایشگاه مجازی نمی‌توانستیم بن به خریدار وحتی به دانشگاه ها بدهیم و این یکی از عیب های سیستم مجازی بود و از این بعد سعی بر این است که همراه نمایشگاه حضوری، مجازی هم برگزار شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا