اخبار
کد خبر : 14864 ۱۴۰۰/۱۱/۰۷   ۲۰:۱۴:۵۷

همزمان با هفته فرهنگی ارومیه؛
کتاب طنز "لبخند آذربایجان" رونمایی شد

 

به مناسبت هفته فرهنگی ارومیه، برنامه سومین عصر شعر طنز با حضور شاعران طنز ارومیه امروز در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار و از کتاب طنز "لبخند آذربایجان" رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی در این مراسم گفت: "لبخند آذربایجان" نخستین مجموعه آثار طنزپردازان کارگاه طنز حوزه هنری استان است که در آن ۴۴ عنوان اثر در قالب اشعار، نثرها و داستان‌های طنز به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی گردآوری و منتشر شده است.

سعید سلیمان‌پور عملکرد دفتر طنز حوزه هنری استان را تشریح کرد و افزود: دفتر طنز حوزه هنری استان از سال 1389 افتتاح شده و تا کنون 337 جلسه و کارگاه هفتگی و ماهانه برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر توجه جدی به طنز شده است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره و مراسم‌های مختلف نشان‌دهنده حمایت از این گونه ادبی است و نشان می‌دهد در این استان و ارومیه نیز جایی برای حمایت از طنز وجود دارد.

سلیمان‌پور ادامه داد: به دلیل فعالیت‌ها و تبلیغات خوبی که در زمینه طنز صورت گرفته این بخش از ادبیات گسترش پیدا کرده به طوری که تعداد طنزپردازان و علاقه‌مندان حاضر در جلسات هفتگی یا ماهانه به حدود 50 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: به همت حوزه هنری استان، نخستین شب شعر طنز تاریخ آذربایجان غربی در سال 91 و دومین شب شعر به همراه رونمایی از اثر «خنده‌های فالش» در سال 92 برگزار شده است.

سلیمان‌پور تصریح کرد: سال 94 نیز بخش طنز جشنواره سراسری شعر فجر از مرکزیت خارج و در آذربایجان غربی برگزار شد که موجب توجه بیشتر به شعر طنز در این استان شد.

این شاعر طنزپرداز همچنین افزود: شهریورماه 95 نیز کنگره بزرگداشتی برای میرزا حسین کریمی مراغه‌ای شاعر و طنزپرداز پیش‌کسوت برگزار شد.

در اين آيين که علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احد هوشمند قره‌باغ رئیس حوزه هنری استان، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حسین پناهی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتض منافی نائب رئیس شورای شهر ارومیه، رئیس بسیج هنرمندان و جمعی از شاعران ارومیه حضور داشتند، هنرمندان برجسته طنزپرداز ارومیه اشعار خود را در قالب طنز ارائه كردند.

در پایان مراسم از جمعی از شاعران برجسته طنزپرداز ارومیه تجلیل به عمل آمد.

عصر شعر طنز با هدف جريان‌سازي ادبي و بالندگي شعر طنز و به منظور ايجاد انگيزه و رقابت بين شاعران برگزار مي‌شود.

کتاب "لبخند آذربایجان" به کوشش سعید سلیمان‌پور، در 95 صفحه و توسط انتشارات آسمان کتاب روانه بازار نشر شده که آثار محمود صادق پور، عبدالحسین شیرپنجه رضایی، حمید واحدی، مرحوم بابا علی جوانمرد، سجاد عبداللهی، مرحوم حسین سنجیده، مظفر خداوندگار، سعید سلیمان‌پور، حامد حبیب پور، بهرام اسدی، غلام علی کریمی، حسن حاتمی اینانلو، اکبر حبیبی، فاطمه جمالی، محمد رنجبری، فرزانه ولی زاده، محمد میلانی، نیما برگشادی، پیام آقایی، مصطفی قلیزاده علیار، مرضیه رزم پیشه، معصومه بالاوند، سیروس فرجی نژاد و زهرا کریم زادگان در آن منتشر شده است.

ویراستار کتاب "لبخند آذربایجان" مصطفی قلیزاده علیار، تصویرساز آن رعنا اصغری و طراح و صفحه آرای این کتاب حمیدرضا حمزه پور است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا