اخبار
کد خبر : 14863 ۱۴۰۰/۱۱/۰۷   ۲۰:۰۸:۵۵

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی:
ارومیه به قطب طنز کشور تبدیل شده است

 

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: ارومیه تبدیل به قطب طنز کشور شده است.

به گزارش نای قلم، مصطفی قلیزاده‌علیار عصر امروز در برنامه سومین عصر شعر طنز که با حضور علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احد هوشمند قره‌باغ، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حسین پناهی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتض منافی نائب رئیس شورای شهر ارومیه، رئیس بسیج هنرمندان و جمعی از شاعران ارومیه در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: دفتر طنز حوزه هنری استان به همت دکتر سعید سلیمان‌پور از سال 89 دایر و با آموزش‌های تخصصی و مستمر این شاعر برجسته شاهد موفقیت‌های زیادی در سطح استان و کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ماحصل فعالیت دفتر طنز حوزه هنری استان زایش شعر طنز در این شهر است، افزود: یکی از اتفاقات مثبت دفتر طنز حوزه هنری استان و به ویژه تلاش‌های دکتر سلیمان‌پور کشف استعداد‌هاست که خوشبختانه توانسته استعداد‌های ناشناخته و کم‌شناخته شده را به جامعه ادبی معرفی کند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اضافه کرد: با توجه به جواناني كه در این حوزه رشد كرده و فعاليت دارند به طور قطع آينده بهتري انتظار مي‌رود تا خلق آثار بيشتري داشته باشند.

قلیزاده‌علیار ادامه داد: دفتر طنز حوزه هنری استان با برگزاری مستمر 337 جلسه شعرخوانی طنز و برگزاری سه عصر شعر ثابت کرده است که در سطح کشور حرفی برای گفتن داریم به طوری که این محفل ادبی از پر تعداددترین نشست‌های شعر طنز است.

شاعر و پژوهشگر عرصه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: باید از این ظرفیت به بهترین شکل در بستر صحیح خود بهره‌گیری کرد.

این روزنامه‌نگار تصریح کرد: محافل ادبی و هنری نیازمند حمایت معنوی و مادی نهادهای شهری و فرهنگی هستند و در این صورت شاهد ظهور و بروز محفل‌های موفق و چهره‌های مستعد خواهیم بود.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب طنز "لبخند آذربایجان" رونمایی شد.

کتاب "لبخند آذربایجان" به کوشش سعید سلیمان‌پور، در 95 صفحه و توسط انتشارات آسمان کتاب روانه بازار نشر شده که آثار محمود صادق پور، عبدالحسین شیرپنجه رضایی، حمید واحدی، مرحوم بابا علی جوانمرد، سجاد عبداللهی، مرحوم حسین سنجیده، مظفر خداوندگار، سعید سلیمان‌پور، حامد حبیب پور، بهرام اسدی، غلام علی کریمی، حسن حاتمی اینانلو، اکبر حبیبی، فاطمه جمالی، محمد رنجبری، فرزانه ولی زاده، محمد میلانی، نیما برگشادی، پیام آقایی، مصطفی قلیزاده علیار، مرضیه رزم پیشه، معصومه بالاوند، سیروس فرجی نژاد و زهرا کریم زادگان در آن منتشر شده است.

ویراستار کتاب "لبخند آذربایجان" مصطفی قلیزاده علیار، تصویرساز آن رعنا اصغری و طراح و صفحه آرای این کتاب حمیدرضا حمزه پور است.

کتاب "لبخند آذربایجان" به همت حوزه هنری آذربایجان غربی و مشارکت شهرداری ارومیه و سازمان برنامه و بودجه استان منتشر شده است.

در پایان مراسم از جمعی از شاعران برجسته طنزپرداز ارومیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا