اخبار
کد خبر : 14862 ۱۴۰۰/۱۱/۰۶   ۲۳:۳۴:۱۶

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹:
آذربایجان غربی وارد موج ششم شده است

 

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹ گفت: استان وارد موج ششم شده است و سویه اُمیکرون آتش زیر خاکستر است.

به گزارش نای قلم، سیدجلیل موسوی در سی و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: از اول شروع بیماری تاکنون 10 هزار و 582 نفر در استان از کرونا فوت کرده‌اند که هفت هزار و 257 نفر با تست PCR مثبت و سه هزار و 325 نفر با تست منفی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کامل یعنی تزریق سه دوز واکسن، افزود: 267 هزار نفر در استان هیچگونه واکسنی دریافت نکرده‌اند که با آموزش و همت جمعی باید برای تزریق واکسن ترغیب شوند.

موسوی با هشدار به افزایش مراجعات سرپایی در روزهای اخیر اضافه کرد: هم اکنون ثبات نسبی در خصوص بستری و فوتی در استان وجود دارد.

 دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹ استان با تاکید بر اهمیت تاثیر واکسیناسیون در مقابله با کرونا گفت: 88.3 درصد افرادی که به علت کرونا فوت کرده‌اند هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.

موسوی گفت: مراکز درمانی در استان از آمادگی کامل برخوردار هستند و مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی به عنوان مرکز رفرال بوده و مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره)، مرکز آموزشی درمانی زنان، مرکز آموزشی درمانی آیت الله مطهری به عنوان بیمارستان‌های پشتیبان هستند و بیمارستان‌های خصوص، خیریه و تامین اجتماعی نیز در صورت نیاز در آماده باش هستند.

وی افزود: انجام واکسیناسیون همراه با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اقدامات برای پیشگیری و مقابله با کرونا است.

موسوی متذکر شد: هیچ کس در امان نیست مگر اینکه همگی در امان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: قدرت سرایت‌پذیری سویه اُمیکرون بسیار بالاست و تمام اقدامات باید در راستای گذر از موج ششم با کمترین آسیب باشد.

رضا ابراهیمی افزود: همه دستگاه‌ها موظف به استفاده از ظرفیت‌های خود برای اطلاع‌رسانی و درج مطالب آموزشی در خصوص کرونا در سایت‌های خود هستند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها از تمام ظرفیت خود برای تشویق کارکنان و مردم برای دریافت واکسن به ویژه واکسیناسیون دوز سوم  استفاده کنند.

این مقام مسئول استانی در ادامه گفت: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در تولید محتوا در بحث کرونا اقدام کند و ادارات نیز مطالب تهیه شده را جهت اطلاع کارکنان و مردم در سایت‌ها بارگذاری کنند.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی عمومی کووید 19 هم گزارشی از اقدامات انجام یافته در این کارگروه جهت آموزش و آگاهی بخشی ارائه کرد.

علی افشانی سایت قرارگاه دانشگاهی را معرفی کرده و گفت: آمار رسمی کرونا، آدرس مراکز واکسیناسیون، سامانه ماسک، سامانه دریافت کارت واکسن، نماهنگ ها و مطالب آموزشی از بخش‌های این سایت است.

وی با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به خطرات سویه اُمیکرون گفت: استفاده از تبلیغات تلفیقی، درج مطالب مربوط به مقابله با کرونا در سایت‌های دستگاه‌های اجرایی جز روش‌های کمک کننده در راستای اطلاع رسانی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا