اخبار
کد خبر : 14852 ۱۴۰۰/۱۱/۰۵   ۲۰:۳۹:۴۷

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان متذکر شد
کم‌فروشی؛ بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی در آذربایجان غربی

 

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی در آذربایجان غربی، کم‌فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع‌رسانی در خصوص قیمت، وزن چانه، ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره است.

به گزارش نای قلم، امید زینالی‌اصل در جلسه شورای آرد و نان استان با توضیح دستور العمل ایجاد واحد نانوایی اظهار کرد: سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است و لازم است تا مشکلات صدور پروانه آرد و نان در استان توسط اتحادیه‌ها حل شود.

وی افزود: در مناطقی که آرد خام روستایی توزیع می‌شود در صورت بالای یک هزار نفر بودن جمعیت منطقه می‌توانند برای تبدیل به واحد نانوایی اقدام کنند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان اضافه کرد: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالیکه برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

زینالی با تاکید بر آموزش کارگران نانوایی‌ها تصریح کرد: آموزش لازمه ارتقای کیفی است ولی امسال در شهرستان‌ها موفق به برگزاری دوره‌های آموزشی نشدیم و سه دوره در مرکز استان تاکنون اجرا شده است.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری از واحدهای تولید نان و آرد در استان بیان کرد: بازرسی‌ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه‌برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می‌شود.

زینالی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیرا نظارت بر نانوایی‌ها نیز به بازرسان قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استان‌ها واگذار شده است .

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا