اخبار
کد خبر : 1484 ۱۳۹۴/۱۰/۲۶   

ظرفیت های استان مورد بهره برداری صحیح قرار نگرفته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پتانسیلهای بالقوه در حوزه گردشگری به دلیل عدم سیاست گذاری های صحیح در سال های گذشته مورد بهره برداری صحیح قرار نگرفته است.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در نشست بررسی راهکارهای رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی به دلیل جغرافیای مناسب، دارای مناطق بکر طبیعی و زیبا جاذبه های ارزشمند تاریخی و زمنیه های متعددی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های فراوان استان در زمینه جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی از جمله وجود 58 منطقه نمونه گردشگری و حدود 35 تا 40 چشمه آبگرم در سطح استان، بر لزوم برنامه ریزی های اصولی در زمینه ایجاد مجتمع های اقامتی و تفریحی، پارک های سلامت، ایجاد خانه های اقامت روستایی و احیای بناهای تاریخی استان تأکید کرد و گفت: شهر ارومیه به شرط برخورداری از زیرساخت های لازم، می تواند به عنوان بزرگ ترین مرکز رسمی تعطیلات و تفریح مردم  ایران تلقی شود.

جباری راه اندازی بازارچه های صنایع دستی، ایجاد شهرهای بازی بزرگ، ایجاد کمپ های گردشگری و تأسیس هتل فرودگاه را از فرصت های سرمایه گذاری مطرح بخش گردشگری استان دانست.

این مقام مسئول، عدم معرفی مناسب فرصت های سرمایه گذاری، پتانسیل ها و قابلیت های استان در نمایشگاه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از مشکلات اصلی بخش گردشگری استان عنوان کرد و افزود: انجام مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری استان، از جمله اقدامات این دستگاه جهت تشویق و ترغیب سرمایه گذاران خارجی است.

 جباری سرمایه گذاری در زمینه گردشگری را یکی از اولویت های اقتصادی استان نام برد و تصریح کرد: اگر تا دیروز نگاه استان به کشاورزی و صنعت بوده؛ امروز باید به گردشگری بپردازیم و این واقعیت را قبول کنیم که گردشگری با طبیعت و انسان ها همسو بوده و توسعه آن جهت حفظ طبیعت و انسان ها است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید به هم مرز بودن استان با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان گفت: اگر بخواهیم دنبال سرمایه گذاری باشیم باید از پتانسیل کشور های همجوار بهره برده و سرمایه گذاران کشورهای همسایه را به استان آذربایجان غربی دعوت کنیم.

وی افزود: گردشگری سلامت می تواند یکی از حوزه های مهم گردشگری استان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به معرفی ایران به عنوان مقصد گردشگری در سال 2016 اظهار کرد: با توجه به معرفی کشورمان از سوی سازمان های بین المللی در سال میلادی جدید به عنوان مقصد گردشگری باید از فرصت به دست آمده در زمینه صنعت گردشگری بهره جسته و از سرمایه گذاران این بخش استفاده کنیم.

در ادامه، حبیب تربتی رئیس گروه سرمایه گذاری و مسئول دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه مطالعات امکان سنجی تهیه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صرفاً محدود به مناطق نمونه گردشگری است، تهیه و تدوین فرصت های سرمایه گذاری در تمام زیربخش های گردشگری و ایجاد تنوع در فرصت های مربوطه را ضروری دانسته و رعایت چارچوب فرصت های سرمایه گذاری مدنظر سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و تکمیل اطلاعات مالی فرصت های موجود و ارائه آنها به همراه مطالعات امکان سنجی مربوطه را خواستار شد.

در انتهای این نشست مقرر شد تا جلسات مربوط به رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران بخش گردشگری به شکل متوالی ادامه داشته و از همکاری و همدلی های دستگاه ها برای رفع این موانع در جهت توسعه اقتصادی استان بهره برداری لازم به عمل آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا