اخبار
کد خبر : 14814 ۱۴۰۰/۱۱/۰۲   ۱۷:۱۵:۴۰

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:
حماسه ۲ بهمن در جامعه زنده نگه‌داشته شود

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۲ بهمن نماد غیرت دینی و استقامت مردم این خطه از کشور است و باید در جامعه زنده نگه‌داشته و نسل به نسل به آینده منتقل شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن در مسجد اعظم ارومیه که با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: باید روز ۲ بهمن به درستی در جامعه تبیین و این مساله به نسل‌های آینده منتقل شود تا جوانان از این رشادت‌ها آگاه شوند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: باید به این مساله توجه کرد که آن افرادی که مجاهدانه در راه انقلاب قیام کردند و پا پیش گذاشتند مقام و منزلت بالایی دارند و باید قدر آنها دانسته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: حماسه دوم بهمن ۵۷ مردم ارومیه به عنوان برگ زرین در تاریخ مبارزات مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قریشی با بیان اینکه این روز، روزی بود که برای اولین بار یک مسجد (مسجد اعظم ارومیه) از سوی رژیم پهلوی به توب بسته شد، اضافه کرد: این اقدام رژیم ستمشاهی، نشان از کینه و عداوت رژیم با نمادهای دینی داشت و بیانگر دشمنی با جوهره انقلاب اسلامی برگرفته از اعتقادات دینی و برخاسته از مساجد بود.

امام جمعه ارومیه گفت: به توپ بسته شدن مسجد و همچنین آغاز مبارزه مسلحانه برای نخستین بار در کشور از ارومیه باید اطلاع رسانی گسترده شود تا مردم با ایثار مردم این شهر بیش از پیش آشنا شوند.

قریشی عنوان کرد: دوم بهمن حماسه‌ای است که به رهبریت مرحوم حسنی رخ داد و مردم ارومیه مقابل مزدوران رژیم شتمشاهی ایستادگی کردند.

سردار مسعود خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم به بیان اهمیت حماسه دوم بهمن ارومیه در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ارومیه از جمله شهرهایی است که انقلابی‌ها و مجاهدین و مخالفین رژیم ستم شاهی آن به رهبری روحانیونی همچون حجت الاسلام والمسلمین حسنی، آیت الله قریشی و … با پشت سر گذاشتن پیچ‌های تاریخی نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

در تاریخ مبارزات ملت ایران برای ساقط کردن رژیم ستمشاهی روزهای بزرگی چون خرداد ۴۲، ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز و ۱۷ شهریور تهران به چشم می خورد که دراین میان ۲ بهمن ۱۳۵۷ ارومیه نیز از جمله این مبارزات است.

دوم بهمن ۵۷ به فرماندهی مجاهد نستوه حجت الاسلام غلامرضا حسنی و با اتحاد و یکپارچگی مردم  انقلابی ارومیه شکل گرفت و غیرت و شجاعت مردم آذربایجان غربی را به طاغوت و طاغوتیان نشان داد.   

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا