اخبار
کد خبر : 14811 ۱۴۰۰/۱۱/۰۱   ۲۱:۱۸:۰۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی متذکر شد؛
کاهش ٣١ درصدی ورودی سدهای استان با وجود افزایش بارش‌ها

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: ورودی سدهای استان با وجود افزایش بارش‌ها همچنان با کاهش ٣١ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته روبرو است.

به گزارش نای قلم، یاسر رهبردین در گفتگویی اظهار کرد: میزان بارش در آذربایجان غربی از ابتدای سال آبی 1400-1401 به صورت باران و برف با رشد 18.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 21 میلیمتر افزایش را نشان می دهد که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه این میزان به 13.4 میلیمتر رسیده است.

وی افزود: با وجود این میزان افزایش بارش از ابتدای مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ورودی سدهای استان همچنان با کاهش ٣١ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو است که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم داشت همانند سال گذشته، تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی و حقابه دریاچه ارومیه با تهدید مواجه نشود.

رهبردین با اشاره به آمادگی کامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در مواجهه با سیلاب های احتمالی تصریح کرد: در چهار ماه گذشته و از آغاز سال آبی جدید تا به امروز عمده بارش در استان به صورت برف بوده است لذا در رودخانه هایی که بر روی آنها در بالادست سد وجود دارد با مشکل خاصی موجه نیستیم و در صورت بروز سیل، آب جاری شده در پشت مخازن سد ها ذخیره سازی می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در رودخانه‌هایی که سد وجود ندارد مانند نازلو، باراندوز و گدار، لایروبی های لازم تا مقطع دریاچه ارومیه و دشت‌های سیلابی انجام شده است. همچنین با اجرایی کردن طرح کنترل سیلاب که از ماه‌ها قبل مفاد آن تدوین و مصوب شده بود و با اعلام به موقع هشدارهای لازم از طرق مختلف اعم از صدا و سیما، خبرگزاری های رسمی و شبکه های اجتماعی همچنین لایروبی و نقاط حادثه خیز با آمادگی کامل ماشین آلات، از بروز خطر برای هم استانی های عزیز جلوگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تاکید کرد: کنترل سیلاب در داخل محدوده شهری بر عهده شهرداری ها است اما با توجه به اهمیت حفظ سلامت و هم راستا با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با تمام توان آماده همکاری با شهرداری در مواجهه با سیلاب داخل شهر نیز هستیم.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا