اخبار
کد خبر : 1480 ۱۳۹۴/۱۱/۰۴   

نمازخانه های بین راهی مناسب نیستند

استاندار آذربایجان غربی گفت: نمازخانه های بین راهی آذربایجان غربی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در اجلاس استانی ستاد اقامه نماز که در محل استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: از مدیران و مسئولان ذیربط انتظار می رود نسبت به اجرای مصوبات جلسات شورای اقامه نماز استان به ویژه بحث رسیدگی به وضعیت نمازخانه های بین راهی و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این نمازخانه ها، اهتمام و جدیت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید کارهای اجرایی و فرعی، موجب غفلت از نماز و اقامه آن شود، افزود: وظیفه مدیران و مسئولان، ایجاد امکانات مورد نیاز و فراهم نمودن فضایی مناسب جهت اقامه نماز است.

به گفته سعادت متاسفانه تاکنون در زمینه پیشرفت مصوبات تعیین شده در ارتباط با نمازخانه‌های بین راهی استان، گزارش‌هایی واصل نشده است.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم جدیت مدیران نسبت به اجرای مصوبات جلسات شورای اقامه نماز استان تاکید کرد.

وی همچنین به بخشنامه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور در رابطه با شرایط بررسی و طرح اختلافات دستگاههای اجرایی گفت: این بخشنامه لازم الاجراست و با متخلفان از اجرای این بخشنامه برخورد قانونی شده و به مراجع رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند.

گفتنی است، بخشنامه شماره ٢٩٨٠٩ معاون اول رئیس جمهور در مورخ ٢٠خرداد ١٣٩٣ به دستگاه های اجرایی در خصوص خودداری دستگاه های اجرایی از طرح هرگونه دعوی علیه یکدیگر در سایر مراجع قانون به استثنای دعاوی مقرر در " آیین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی "، و هماهنگی با معاونت حقوقی رئیس جمهور به منظور رعایت غبطه و مصلحت دولت و منافع ملی قبل از طرح شکایات کیفری ابلاغ گردیده است.

در بند ٢ این بخشنامه آمده است: " این امر نافی تکلیف دستگاه ذی ربط برای پی گیری اقدامات تأمینی و فوری به منظور جلوگیری از آثار سوء اقدامات صورت گرفته نمی باشد."

بر اساس بند (٦) این بخشنامه استانداریها می بایست گزارش عملکرد سالیانه خود را تا پانزدهم اردیبهشت هر سال متضمن وضعیت اختلافات (ازجهت تعداد و موضوع) کیفیت و نحوه همکاری دستگاه های اجرایی استانی در اجرای این بخشنامه را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه، استاندار آذربایجان غربی از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسات شورای اداری استان تقدیر کرد و گفت: حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسات شورای اداری، نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم؛ از زمان انتصاب ایشان به این سمت، مسیر تحقق فرهنگ اسلامی و دینی و توسعه و توجه به نماز در استان هموارتر شده است و ما از تلاش های این عالم بزرگوار تشکر می کنیم.

برگزاری اجلاس سراسری نماز کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز گفت: این آئین مقدمه ای برای برگزاری اجلاس سراسری نماز کشور است.

نادر صفرزاده با اشاره به سالروز تاریخی 26 دی ماه گفت: امروز سالروز فرار تاریخی شاه معدوم ایران است، فراری که سقوط رژیم شاه را حتمی کرد و کمتر از یکماه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

دبیر شورای اداری استان افزود: پس از 26 دي درست 26 روز تاريخي بر ملت ايران گذشت تا در 22 بهمن ماه 1357 انقلاب شكوهمند اسلامي كه ثمره خون پاك شهداي انقلاب بود به پيروزي رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی همچنین نظارت و ساماندهی نمازخانه های بین راهی را یکی از اقدامات موثر در راستای ترویج نماز عنوان کرد و افزود: شورای اقامه نماز استانداری با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان بر وضعیت و سطح کیفی نمازخانه های بین راهی نظارت مستمر دارد و ستاد اقامه نماز استان مسئولیت پیگیری و رفع نواقص این نمازخانه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین تعمیر و نوسازی نمازخانه های ادارات را گامی مهم در راستای اقامه هر چه باشکوهتر نماز جماعت در بین کارکنان دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: در کنار این اقدامات توجه ویژه به هسته و محتوای اصلی که همان نماز می باشد نیز باید مد نظر دست اندرکاران امر قرار گیرد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه هم با تاکید بر اهمیت و ثواب نماز اول وقت، گفت: تک تک افراد و مدیران باید نسبت به بحث نماز و همچنین تاثیرات مثبت آن، اعتقاد و باور قلبی داشته باشند و اگر این باور قلبی بوجود بیاید، شاهد حضور پرشور و حداکثری افراد در نمازهای اول وقت و جماعت خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي ادامه داد: انسان در صورتی که باور قلبی داشته باشد که نماز خواندن باعث ایجاد آرامش و تقویت روحیه فرد می شود، حتما نسبت به ادا نمودن این فریضه الهی در اول وقت جدیت خواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه به اثرگذاری یاد خداوند در زندگی نیز اشاره کرد و گفت: اهمیت نماز به حدی بالا است که خداوند متعال هر جا که می خواهد راه ارتباط با خودش را معرفی کند از نماز یاد می کند.

وی با اشاره به اینکه نماز خواندن موجب خودسازی و طهارت جسمی و روحی فرد می شود، اظهار کرد: همه باید در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه بویژه در میان جوانان دست به دست هم دهیم.

تجلیل از مدیران برتر دستگاه های اجرایی و فعالان عرصه نماز

گفتنی است در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی لوح سپاس رئیس ستاد اقامه نماز کشور به استاندار آذربایجان غربی اعطاء شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به پاس خدمات موثر در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز و حمایت و پشتیبانی از اقامه نماز در استان آذربایجان غربی، علاوه بر لوح سپاس حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، انگشتر متبرک مقام معظم رهبری را نیز هدیه گرفت.

همچنین انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به همراه لوح تقدیر به حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اهدا شد. 

در پایان جلسه شورای اداری از مدیران برتر دستگاه های اجرایی و فعلان عرصه نماز با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا