اخبار
کد خبر : 148 ۱۳۹۴/۰۴/۱۱   

تداوم حضور بازنشستگان از اهداف شوراي سالمندان استان است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: تداوم حضور سالمندان و بازنشستگان در جامعه ضروري و جزو اهداف شوراي سالمندان استان است.

به گزارش نای قلم، عليرضا رادفر در نخستين جلسه شوراي ساماندهي امور سالمندان استان در سال 94 كه در محل استانداري برگزار شد، بر تداوم حضور بازنشستگان و سالمندان در جامعه تاكيد كرد و گفت: نبايد اجازه دهيم كه ارتباط و حضور افراد سالمند و بازنشسته در جامعه كمرنگ شود و اين موضوع بايد بعنوان يك اولويت مهم در دستور كار شوراي سالمندان استان قرار گيرد.

وي ساماندهي امور سالمندان را امري واجب عنوان كرد و افزود: حفظ شان و حرمت افراد سالمند و سالخورده در آموزه هاي ديني و اسلامي ما مورد تاكيد قرار گرفته و بايد براي نهادينه سازي اين فرهنگ در جامعه بويژه در ميان نسل جوان، برنامه ريزي و اقدامات لازم صورت گيرد.

رادفر اضافه كرد: متاسفانه شاهد هستيم كه بخاطر برخي تغيير رفتارها در جامعه بويژه در ميان جوانان، جايگاه افراد سالمند و سالخورده در جامعه خدشه دار شده در حالي كه در گذشته فرهنگ احترام به بزرگسالان و سالخوردگان نمود بيشتري داشت لذا لازم است با انجام كارهاي فرهنگي، به تقويت و نهادينه شدن فرهنگ تكريم و احترام به سالمندان كمك كنيم.

معاون استاندار و رئيس شوراي ساماندهي امور سالمندان استان در ادامه بر لزوم برنامه ريزي و آماده کردن شرايط مناسب در ساختار اداري براي افرادي كه در آستانه بازنشستگي قرار دارند تاكيد كرد و گفت:‌ متاسفانه در سيستم اداري، برنامه اي براي مناسب سازي شرايط براي بازنشستگي افراد پيش بيني نشده و عدم اين برنامه ريزي، فرد را كه يك عمر در يك سازمان كار كرده و امروز مي خواهد بازنشسته شود، با مسائل و مشكلاتي مواجه مي سازد.

رادفر ادامه داد: نه تنها نبايد ارتباط فرد بازنشسته با سازمان پس از بازنشستگي قطع شود، بلكه بايد با اتخاذ تدابير مناسب از فكر و تجربه اين افراد نيز استفاده شود.

وي همچنين از شهرداري هاي استان خواست با انجام اقدامات مورد نياز، حداقل نيازهاي سالمندان در جامعه در بحث خدمات عمومي را تامين كنند.

بهره گيري از ظرفيت و توان سازمان هاي مردم نهاد در امر ساماندهي امور سالمندان از ديگر موارد مورد تاكيد معاون سياسي استاندار در اين جلسه بود.

مديركل بهزيستي استان و دبير شوراي ساماندهي امور سالمندان استان نيز در اين جلسه به ارائه آماري در خصوص تعداد سالمندان استان پرداخت و گفت: 7.33 درصد از جمعيت استان يعني 218 هزار نفر از آن را افراد سالمند كه در تعريف سازمان بهداشت جهاني به افراد بالاي 60 سال اطلاق مي‌شود، تشكيل مي دهند.

راضیه خدادوست افزود: بيش از یک هزار و 400 سالمند بالاي 100 سال در استان داريم كه بيشترين تعداد آنها در شهرستان سردشت هستند.

اعضاي شوراي ساماندهي امور سالمندان استان نيز در ادامه، به تشريح اقدامات و برنامه هاي پيش روي خود در جهت رسيدگي و رفع مسائل و مشكلات سالمندان استان پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا