Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14785 ۱۴۰۰/۱۰/۲۷   ۲۲:۵۳:۳۲

در جلسه ستاد مقابله با کرونا عنوان شد؛
وضعیت موجود در آذربایجان غربی شکننده است

 

سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: وضعیت موجود شکننده است، از بین بردن بیماری کرونا با مشارکت همگانی امکان‌پذیر است زیرا در صورت شروع پیک جدید، مهار آن سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش نای قلم، رضا ابراهیمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر امروز در وضعیت نسبتا پایداری از لحاظ کرونا هستیم به خاطر تلاش‌ها و جانفشانی‌های مدافعان سلامت هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت حضوری بودن مدارس افزود: تشدید نظارت‌ها بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با حضور تیم‌های مشترک مرکز بهداشت و آموزش و پرورش الزامی است.

سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اضافه کرد: تمام ادارات و دستگاه‌ها موظف به نظارت بر تزریق دوز سوم واکسیناسیون کارکنان هستند، در صورت عدم تزریق واکسن انجام PCR هر دو هفته یک‌بار توسط کارکنان الزامی است و حسن اجرای این امور بر عهده مدیر مجموعه است.

وی با اشاره به ابزارهای کمک‌کننده برای مقابله با سویه اُمیکرون گفت: اطلاع‌رسانی خوب، نظارت‌های دقیق و به موقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه تزریق دوز سوم می‌تواند مانع از گرفتار شدن در پیک جدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با تاکید بر اقدامات این دانشگاه جهت آمادگی‌های لازم برای مواجهه با این سویه گفت: سرعت انتشار این سویه بسیار بالا بوده و در عرض یک تا دو روز دو برابر می‌شود .

محمدامین ولی‌زاد یادآور شد: در راستای آمادگی برای موج احتمالی بعدی از ظرفیت سایر ادارات برای ایجاد نقاهتگاه باید استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه گرفتار نشدن در این موج است.

ولی‌زاد با اشاره به اینکه عادی‌انگاری شرایط کرونایی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های سیستم سلامت است، افزود: استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، داشتن تهویه مناسب در فضاهای بسته و اجتناب از سفرهای غیرضروری بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری در این جلسه در خصوص سامانه سکوی امید یا طرح مدیریت هوشمند کرونا گفت: مکاتبات، دستورالعمل‌های لازم در خصوص سامانه امید به تمام دستگاه‌ها ارسال شده است.

کوروش مصطفوی با تاکید بر دسترس بودن پنل مدیریتی هوشمند استان از هفته گذشته افزود: در سامانه امید وظایف تک تک ادارات در خصوص رعایت پروتکل‌های کرونا لحاظ شده است و ضمانت‌های اجرایی در خصوص اجرای مفاد دستورالعمل‌ها نیز برای هر دستگاه موجود است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا