اخبار
کد خبر : 14784 ۱۴۰۰/۱۰/۲۷   ۲۲:۲۹:۱۴

وزیر جهاد کشاورزی:
سیب موجود در سردخانه‌های آذربایجان غربی خریداری شود

 

وزیر جهاد کشاورزی، به معاون وزیر و رئیس سازمان تعاون روستایی دستور داد سیب درجه یک صادراتی موجود در سردخانه‌های آذربایجان غربی را خریداری و برای حمل آن به صورت حمل و نقل هوایی (کارگو) برنامه‌ریزی شود.

به گزارش نای قلم، استاندار آذربایجان غربی در ادامه پیگیری‌های ملی مطالبات مردم استان با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد همچنین برای تامین منابع مالی جهت اتمام پروژه‌های آب و خاک در آذربایجان غربی و توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در این استان قول مساعد داد.

وی در ادامه با درخواست و پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی مبنی بر برگزاری جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان، معاونان وزیر و مدیران استان در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، موافقت و دستور برنامه‌ریزی برای برگزاری این جلسه را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان غربی در تولید محصولات مختلف کشاورزی در کشور، گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محصولات تولید آذربایجان غربی قابلیت صادرات دارند، ضروری است وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات ویژه‌ای را برای ایجاد و توسعه واحدهای فرآوري، سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان اختصاص دهد.

محمدصادق معتمدیان در ادامه ظرفیت‌های بالقوه استان برای توسعه واحدهای گلخانه‌ای را یادآور شد و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای توسعه واحدهای گلخانه‌ای در آذربایجان غربی با هدف تولید محصولات صادراتی و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در استان صورت گرفته است و امیدواریم با حمایت وزارت جهاد کشاورزی روند اجرای این طرح‌ها در منطقه شتاب گیرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار در استان برای صادرات مطلوب محصولات کشاورزی و جلوگیری از فسادپذیری این محصولات در زمان صادرات و استقبال صادرکنندگان برای خرید این نوع تریلر و کامیون، خواستار اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان در این زمینه شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا