اخبار
کد خبر : 1478 ۱۳۹۴/۱۰/۲۵   

حضور در انتخابات بهترین نمایش اتحاد جمعی است

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور در انتخابات نمایش هویت ملی، اتحاد جمعی و وحدت آحاد ملت است و ما به دنیا اعلام می کنیم که هرچند اهل رقابتیم اما هویت و وحدتمان را حفظ می کنیم.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نمار جمعه ارومیه افزود: آحاد ملت ایران باید با اتفاق ملی و با وحدت دست به دست هم دهند تا انتخاباتی پرشکوه را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم عزتمان را حفظ کنیم همه ملت در هر جای ایران اسلامی باید به میدان بیایند و به دنیا نشان دهند که کسی حق تعدی به کشورمان را ندارد و این حکمی است که هم عقل و هم دین آن را تایید می کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه تقوا ملاک برتری در جامعه اسلامی است، ادامه داد: در کشور ما هرکسی بخواهد اختلاف قومیتی ایجاد کند، بر خلاف مسیر قرآن که فرهنگ خداوندی است، حرکت می کند چراکه خداوند در قرآن کریم تاکید ویژه ای بر این موضوع دارد و تیره ها و قومیت ها و زبانها ملاک برتری نبوده اند بلکه جزء نشانه هایی از خداوند هستند.

وی اضافه کرد: تفاوت و تنوع زبان ها نیز از نشانه های خداوند است و هرکس در صدد از بین بردن وحدت جامعه از این مسیر باشد قصد حرکت در مسیری شیطانی را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: در منطقه ما حساسیت بسیاری نسبت به موضوع اقوام وجود دارد و باید مراقب بود تا دشمنان از این مباحث سوء استفاده نکنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در کشورمان گفت: جمهوری اسلامی کاملا بیدار و آگاه و گوش به زنگ است و سپاهیان و نظامیان ایران اسلامی همواره با آگاهی گوش به زنگ فتنه ها و حرکت های متجاوزان هستند.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ما آماده بوده و چشم های تیزبین نگهبانان مرزهای ایران اسلامی در سایه آگاهی ولایت فقیه اجازه نفوذ و تعدی به خاک ایران اسلامی به دشمنان نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: با کمی دقت به نحوه رفتار و عملکرد مسئولان ما و فرماندهان نیروی دریایی سپاه این نکته درک می شود که نیروهای ما مقتدرانه تفنگداران را دستگیر کردند و با رفتار شایسته خود وقتی طرف مقابل در صدد کوتاه آمدن و عذر خواهی برآمد بر اساس سفارش خداوند در قرآن کریم کوتاه آمدیم و با مدارا برخورد کردیم.

وی با تبریک روز 19 ژانویه روز برادری مسلمانان آذری زبان اظهار کرد: این روز بیانگر روزی است که آذری زبانهای شوروی سابق به مرزهای ما پناه آوردند و با پناه آوردن به قرآن و به پرچم امام حسین (ع) و ابراز ارادت به اهل بیت (ع) نشان دادند علی رغم تمامی تبلیغات منفی که برعلیه دین و اعتقادات آنان شده بود هنوز هویت دینی و اسلامی شان را حفظ کرده اند.

نماز جمعه این هفته ارومیه مانند هفته های قبل در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه با حضور مردم نمازگزار برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا