اخبار
کد خبر : 14721 ۱۴۰۰/۱۰/۲۱   ۱۸:۰۳:۲۹

با افزایش تمایل جوانان به مصرف مکمل‌ها؛
بازرسی از باشگاه‌های ورزشی افزایش می‌یابد

 

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش تمایل جوانان به مصرف مکمل‌ها و عرضه مکمل‌های ورزشی در اماکن غیرمجاز مانند باشگاه‌های ورزشی توسط افراد غیرمتخصص، بازرسی‌ها تشدید می‌یابد.

به گزارش نای قلم، علی صیادی‌فر در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: معاونت غذا و دارو بر اساس رسالت و وظایف قانونی خود اقدام به تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور اعضاء فدراسیون پزشکی و ورزشی استان کرد تا با همفکری و همکاری هر چه بیشتر ارگان‌های تأثیرگذار و تشدید بازرسی‌های صورت گرفته از باشگاه‌های ورزشی با افراد متخلف که اقدام به عرضه و فروش مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها می‌کنند برخوردهای قانونی صورت پذیرد.

وی افزود: داروخانه‌ها تنها محل عرضه مکمل‌های ورزشی هستند نه باشگاه‌ها. جوانان و ورزشکاران باید بدانند که مکمل‌های ورزشی را باید مطابق با تجویز پزشک مصرف و از مصرف خودسرانه به جد خودداری کنند .

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: توجه به برچسب اصالت که یک برچسب سفیدرنگ با حاشیه زرد و نوشته‌های سیاه‌رنگ است باید بر روی تمام کالاهای سلامت‌محور درج شود و خریدار پس از خرید مکمل و مشاهده برچسب اصالت که نشان از اصل بودن کالای سلامت‌محور است، اقدام به استعلام اصالت کالای خود کنند که این امر از طریق خراش دادن قسمت سیاه‌رنگ یعنی همان شناسه اصالت و ارسال کد 16 رقمی به سامانه پیام کوتاه 20008822 یا ورود به آدرس اینترنتی WWW.ttac.ir می‌توان از اصالت کالای خریداری‌شده اطمینان حاصل کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در راستای افزایش سطح بازرسی‌های صورت گرفته از باشگاه‌های ورزشی جلسه‌ای مشترک در جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین معاونت غذا و دارو و فدراسیون پزشکی و ورزشی انجام گرفته است.

در این تفاهم‌نامه بر نجام بازرسی‌های مشترک کارشناسان معاونت غذا و دارو و کارشناسان فدراسیون پزشکی و ورزشی از محل باشگاه‌های ورزشی آقایان و خانم‌ها به‌طور مستمر

شناسایی جوانان و ورزشکاران آسیب‌دیده از مصرف مکمل‌های غیرمجاز و یا سوءمصرف مکمل‌های ورزشی تاکید شده است.

تهیه و نصب پوستر در محل باشگاه‌های ورزشی با مضمون راهنمایی، بایدها و نبایدهای خرید مکمل‌های ورزشی، تهیه فیلم مستند با موضوع اثرات مصرف سوء مکمل‌های ورزشی با هدف آگاهی بخشی و ارتقاء آحاد جامعه پیرامون عوارض مصرف مکمل‌های غیرمجاز از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا