اخبار
کد خبر : 14719 ۱۴۰۰/۱۰/۲۱   ۱۷:۴۳:۲۱

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛
بدهی به هیچ پیمانکاری نداریم

 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: در پرداختی‌های خود به پیمانکاران به روز هستیم، به هیچ پیمانکاری بدهی نداریم و پروژه‌های گازرسانی استان با قوت در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، علیرضا شیخی در جلسه‌ای با فرماندار اشنویه اظهار کرد: در دهه فجر امسال گازرسانی به 100 روستای استان افتتاح می‌شود.

او افزود: برای اجرای گازرسانی به این روستاها در مجموع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شیخی اضافه کرد: در دهه فجر امسال 79 روستا نیز در سطح استان کلنگ‌زنی می‌شود که به همین منظور ۶۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز ادامه داد: با اتمام طرح های قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری شاخص بهره مندی روستاییان از نعمت گاز طبیعی در استان به ۷۸ درصد می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ۳۳ روستای اشنویه سال آینده گازدار می‌شوند.

 شیخی، با اشاره به پروژه ۱۷ روستایی محور دشت‌بیل و آق بلاغ، اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای دشت بیل از سال ۹۶ شروع شده است و جزو پروژه‌هایی بود که تمام کالاهای پروژه را خود پیمانکار باید اجرا می‌کرد اما با توجه به افزایش قیمت کالاها طی سال ۹۷، این پروژه به ویژه در تامین کالا با مشکل مواجه شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تا دهه مبارک فجر امکان بهره‌برداری گاز روستاهای این محور مقدور نیست، تاکید کرد: با حل اساسی مشکل ادامه اجرای این پروژه، گاز ۱۷ روستای مذکور که حدود ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است، اجرا و سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شیخی در ادامه با بیان اینکه گاز ۱۳ روستایی محور چپرآباد نیز سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: سعی ما بر این بود که این پروژه را تا دهه مبارک فجر به اتمام برسانیم اما با بنا به دلایلی، باعث شد با تاخیر مواجه شویم.

وی با اشاره به تعیین پیمانکار برای پروژه گازرسانی به ۳ روستای گلاس، چهل آسیاب و دوآب، افزود: سال آینده این سه روستا نیز گازدار می‌شوند.

* افزایش ظرفیت ایستگاه CGS اشنویه به 30 هزار مترمکعب

فرماندار اشنویه نیز گفت: ایستگاه CGS اشنویه ۱۰ هزار مترمکعب است که با توجه به رشد شهرستان، کفاف لازم را نمی‌دهد و نیازمند ارتقاء است.

سیدعلی ترابی اظهار کرد: با توجه به رشد اشنویه و همچنین از آنجایی که شهرک صنعتی نالوس هم کم کم در حال افزوده شدن به بخش صنعت شهرستان است، افزایش ظرفیت ایستگاه CGS اشنویه به 30 هزار مترمکعب احساس می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت گازرسانی به روستاهای اشنویه با توجه به سردسیر بودن منطقه، خاطرنشان کرد: ۱۳ روستای شهرستان از منطقه قلاتیان تا میرآباد، هنوز تعیین تکلیف نشده که ضروری است شرکت گاز استان برای گازدار کردن این روستاها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

فرماندار اشنویه با اشاره به پروژه‌ی گازرسانی در حال اجرای ۱۷ روستای محور دشت‌بیل، افزود: امیدواریم با همت شرکت گاز، تعدادی از این روستاها تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد و مابقی هم با تلاش شرکت گاز سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسند.

ترابی در ادامه به ضرورت انتقال اداره گاز اشنویه از منطقه مسکونی به یک محل عمومی، گفت: شرکت گاز در اشنویه زمین دارد و درخواست ما این است که برای احداث ساختمان اداره گاز شهرستان اقدام شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا