اخبار
کد خبر : 14713 ۱۴۰۰/۱۰/۲۰   ۲۳:۳۱:۵۷

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی تاکید کرد؛
استفاده از ظرفیت شرکت‌های بومی در مدیریت هوشمند شهری

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت شرکت‌های بومی فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان در بحث مدیریت هوشمند شهری استفاده شود.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد امروز در جلسه بررسی توانمندی شرکت های بومی از فعالیت شرکت هایی همچون سیستم اروم تصمیم غرب با سابقه بیش از یک دهه در حوزه فناوری اطلاعات استان خبر داد و اظهار کرد: این شرکت در حوزه شهر هوشمند و هوش مصنوعی فعالیت می کند.

وی افزود: با توجه به وجود اساتید معتبر دانشگاهی در این شرکت، اکثر فعالیت های این شرکت در قالب طرح‌های زیرساختی، تحول آفرین و اشتغال زا است.

جلیلی نژاد اضافه کرد: از جمله توانمندی این شرکت به طرح تفکیک و جمع آوری پسماند از مبدا، پلتفرم شهر هوشمند مبتنی بر شیرپوینت، سامانه پژوهشی اساتید و سامانه پارکینک اشاره کرد که می تواند مورد توجه دست اندرکاران شهرداری ارومیه که در بحث هوشمندسازی خدمات شهری راغب همکاری هستند، قرار گیرد.

مدیر کل ارتباطات تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه چندجانبه با سازمان فناوری شهرداری و پارک علم و فناوری، می توان راهکارهایی در خصوص بهره مندی از این پتانسیل بوجود آمده به این شرکت که اکثر فعالیت آن در حوزه شهری هستند ارائه کرد.

جلیلی نژاد ضمن تشریح سیاست ها و برنامه های وزارت در حمایت از شرکت های بومی در حوزه ICT گفت: حمایت از شرکت های بومی باعث شکوفایی این حوزه در استان شده و توسعه اشتغال و کاهش هزینه ها را در پی دارد.

مدیر کل ICT آذربایجان غربی افزود: اداره کل با معرفی شرکت های توانمند استان به ارگان ها و دستگاه های سایر استان ها در بحث توانمندسازی این شرکت ها تلاش می کند و رفع موانع اداری و جلب همکاری سایر دستگاه های مرتبط از دیگر فعالیت های اداره کل برای حمایت از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات استان است.

وی با اشاره به نحوه حمایت وزارت ارتباطات از کسب و کارهای حوزه فاوا اظهار کرد: برش استانی تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کشور به منظور کمک به تسریع در انجام پروژه های فعال در حوزه فاوای استان اختصاص یافته است.

جلیلی نژاد اذعان کرد: وزارت ارتباطات نیز با وجود تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کشور در قالب وام وجوه اداره شده با اختصاص مبلغ 300 میلیارد ریال از طرح های حوزه فاوا حمایت می کند.

بر اساس این گزارش یکی از شرایط دریافت تسهیلات عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای استان است و هدف وزارت ارتباطات توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی دیجیتالی شدن و مانع زدایی از اقتصاد دیجیتال با حمایت های مادی و معنوی از فعالین و کسب و کارهای این حوزه است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا