اخبار
کد خبر : 14703 ۱۴۰۰/۱۰/۱۹   ۲۲:۳۹:۴۹

در حال حاضر؛
8 نوع واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی موجود است

 

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید-۱۹ گفت: در حال حاضر هشت نوع واکسن کرونا در استان موجود است.

به گزارش نای قلم، سیدجلیل موسوی امروز در جلسه هماهنگی با درمانگاه‌های بخش خصوصی در راستای کنترل و مدیریت کرونا، اظهار کرد: واکسیناسیون به عنوان یکی از گام‌های بسیار موثر در پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل، همکاری و همگامی بخش دولتی و بخش خصوصی تصریح کرد: همه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از بروز موج ششم است تا در صورت مواجه شدن با آن، گذر با کمترین آسیب باشد.

موسوی ادامه داد: با توجه به سرعت بالای انتشار بیماری، قطع زنجیره انتقال و قرنطینه افراد مبتلا باید رعایت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه عنوان کرد: همراهی درمانگاه‌های خصوصی و مراکز سرپایی باعث کاهش بار مراجعات به بیمارستان می‌شود و امکان رسیدگی کامل به بیماران بدحال را فراهم می‌کند.

ناصر مسعودی افزود: بعضی اقدامات از جمله اکسیژن تراپی می‌تواند برای بیماران کرونایی که بدحال نیستند در درمانگاه‌های خصوصی کمک‌کننده باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه ضمن تشکر از جانفشانی ها و رشادتهای مدافعان سلامت در بخش دولتی و خصوصی گفت: در دوران کرونا ، مدافعان سلامت خوش درخشیدند و جایگاه ویژه خود را به جامعه نشان دادند.

دکتر علی عبایی اضافه کرد: برای پیشگیری از همه گیری لازم است پزشکان و متولیان امر در بخش خصوصی نسبت به نوبت دهی مراجعان به منظور جلوگیری از ازدحام در مطب‌ها اقدام کنند.

وی یادآور شد: آموزش‌ها از طریق سایت‌های مجازی، نصب بنر، تهیه تراکت‌های آموزشی و به هر طرق ممکن به منظور قطع زنجیره انتقال باید انجام گیرد.

در این جلسه مدعوین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا