اخبار
کد خبر : 14701 ۱۴۰۰/۱۰/۱۹   ۲۲:۱۴:۲۸

پلیس فتا هشدار داد؛
موج جدید هک شدن حساب‌های کاربری اینستاگرام

 

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی نسبت به موج جدید هک شدن حساب‌های کاربری اینستاگرام به کاربران فضای‌مجازی هشدار داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی گفت: در طی هفته‌های اخیر میزان شکایت‌های واصله و تماس‌های مردمی در خصوص هک حساب اینستاگرام، روندی افزایشی داشته و تعداد زیادی از هموطنان به واسطه رعایت نکردن نکات امنیتی در دام مجرمان سایبری گرفتار شده‌اند.

وی افزود: بررسی پرونده‌های مرتبط و تماس‌های مردمی نشان می‌دهد که دلیل اصلی هک شدن صفحات اینستاگرام، سهل انگاری کاربران و استفاده از کلمات عبور بسیار ضعیف بوده است و حتی در برخی موارد افراد از شماره موبایل خودشان به عنوان رمز عبود استفاده کرده‌اند.

نصرتی اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد نشت اطلاعات کاربران فضای مجازی از قبیل کد ملی، شماره تلفن و... در برخی سامانه‌های تجاری بوده‌ایم که افراد سودجو با سوء‌استفاده از این اطلاعات اقدام به هک صفحات اینستاگرام می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که به واسطه آن اکانت اینستاگرام کاربران هک می‌شود، استفاده از نرم‌افزار‌های واسطه‌ای برای افزایش تعداد فالور، لایک یا کامنت است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به کاربران توصیه کرد: از رمز‌های پیچیده شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه استفاده کنند. همچنین با فعال‌سازی ورود دومرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حد ممکن بالابرده و ایمیل پشتیبان حساب کاربری خود را نیز فعال کنند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا