اخبار
کد خبر : 14682 ۱۴۰۰/۱۰/۱۶   ۲۰:۵۸:۳۱

معاون استاندار:
فعالیت مرز سرو در ارومیه ۲۴ ساعته می‌شود

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از اجرایی شدن کامل مصوبه فعالیت 24 ساعته و خدمات‌رسانی شبانه‌روزی تمام دستگاه‌های متولی در پایانه مرزی سرو خبر داد.

به گزارش نای قلم، نادر صادقی در گفتگویی اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در پایانه مرزی سرو در مراحل پایانی است.

وی با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی به ریاست استاندار آذربایجان غربی در پایانه مرزی سرو، افزود: پس از بازدید میدانی استاندار آذربایجان غربی از محل پارکینگ های نوبت دهی کامیون های ورودی و خروجی در نزدیکی پایانه مرزی سرو و بررسی تمام فرایندهای کنترل، صادرات و واردات در پایانه و گمرک سرو ، در جلسه برگزار شده در این پایانه، 20 مصوبه به تصویب رسید.

صادقی تصریح کرد: درخصوص مصوبه ایجاد شعبه بانک ملی در شهر سرو نیز اقدامات مقدماتی انجام و بانک ملی هم اکنون در مرحله اعمال استانداردهای امنیتی راه‌اندازی این شعبه است.

معاون استاندار ادامه داد: بر اساس مصوبه، بانک ملی استان همچنین سامانه تبدیل ارزهای خارجی به ریال در این پایانه را مستقر کرده است.

وی همچنین با اعلام اجرایی شدن مصوبه طرح جامع پایانه مرزی سرو و پیگیری نهایی آن از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، خاطرنشان کرد: درباره مصوبه پارکینگ‌های مستقر در پسکرانه نیز سازمان همیاری اقداماتی چون محوطه‌سازی، استقرار سامانه هوشمند نوبت‌دهی، احداث سرویس‌های بهداشتی را انجام داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه از اجرای کامل مصوبات تسهیل و روانسازی امورات و تجهیز پایانه مرزی سرو به ژنراتور تامین برق اضطراری جهت پیشگیری از مشکلات ناشی از قطعی احتمالی برق خبر داد و تصریح کرد: مصوبه کنترل و پایش سوخت کامیون ها نیز با راه اندازی سیستم دیجیتال اندازه گیری به طور کامل اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت پایانه های مرزی در توسعه اقتصادی استان و تاکید استاندار بر حضور و بازدید میدانی از پایانه های مرزی و برگزاری جلسات شورای ساماندهی مبادلات مرزی در محل پایانه های مرزی، یادآور شد: استاندار آذربایجان غربی بر روانسازی و جلوگیری از توقف در مرزهای استان توجه ویژه دارند و به زودی جهت پیگیری و نظارت بر روند اجرای مصوبه دهمین جلسه این شورا، مجدداً در پایانه مرزی سرو به صورت سرزده حضور خواهند یافت.

صادقی پایان ادامه داد: در ابتدای دوازدهمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در محل پایانه مرزی تمرچین، مصوبات جلسه دهم شورا در پایانه سرو، توسط استاندار آذربایجان غربی بررسی و مدیران دستگاه‌های اجرایی دخیل در فعالیت های مرزی گزارشی از روند اجرای مصوبه مربوط به حوزه خود را ارائه‌ کردند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا