Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1467 ۱۳۹۴/۱۰/۲۳   

تجهیز تاکسی های ارومیه به کارتخوان و تاکسی متر

دستگاه‌های کارت‌خوان در اتوبوس‌ها مدتی است که خوب برای خود جا بازکرده‌اند. مردم به آنها عادت کرده‌اند و درصد پرداخت‌های نقدی به اندازه قابل توجهی کاهش یافته و به تبع رد و بدل شدن اسکناس‌های آلوده که دست به دست می‌چرخند هم میان رانندگان و مسافران اتوبوس کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش نای قلم، وقتی این طرح با موفقیت رو‌به‌رو شد مسئولان به فکر نصب این دستگاه‌ها در تاکسی‌ها افتادند و به همین جهت چند وقتی است که خبرهایی در این باره به گوش می‌رسد. 

عملی شدن چنین اقداماتی منجر به این خواهد شد که در آینده نه چندان دور شاهد پرداخت‌های الکترونیکی برای سهولت در انجام امور شهروندان باشیم. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در گفت و گویی از تجهیز تاکسی های ارومیه به کارتخوان و تاکسی متر خبر داد.

معصوم زاده اظهار کرد: 170دستگاه کارتخوان بر روی تاکسی های فرودگاه نصب شده است که با تصویب نرخ کرایه آنها در شورای اسلامی شهر ارومیه فعال می شوند .

وی افزود: سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه برای تجهیز تاکسی های سطح شهر ارومیه به دستگاه پرداخت الکترونیک و تاکسی متر با یک سرمایه گذار وارد مذاکره شده که در مرحله مناقصه قرار دارد.

معصوم زاده در ادامه با اشاره به نصب کارتخوان بر روی تمام تاکسی ها خاطرنشان کرد: رفع مشکل پول خرد از چرخه پرداخت کرایه، سلامت و بهداشت تاکسیرانان و مسافران، کاهش زمان پرداخت کرایه ، کاهش اختلاف میان تاکسیرانان و مسافر در رابطه با با مبلغ کرایه، مدیریت مسیرحرکت، انتخاب مسیر بهینه ازطریق مسیر یابی بر روی نقشه، امکان برنامه ریزی سفر و ارائه سرویس بیشتر به شهروندان از مزایای استفاده از سیستم هوشمند تاکسی است.

وی نوسازی، توسعه ناوگان تاکسیرانی، اجرای بیمه تکمیلی درمانی رانندگان تاکسی، شناسنامه دار شدن رانندگان تاکسی، نصب 20 سایبان به رنگ زرد خورشیدی در مسیرهای پرتردد، ساماندهی آژانس های تلفنی را از جمله برنامه های سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه تا پایان سال جاری عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: در شهر ارومیه حدود پنج هزار و 128 دستگاه تاکسی پلاک زرد مشغول به جابه جایی مسافران است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا