اخبار
کد خبر : 1466 ۱۳۹۴/۱۰/۲۹   

زیرساخت‌های گردشگری ضعیف است

استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در شمال غربی ایران سرشار از جاذبه های مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که می تواند پاسخگوی سلیقه و نیاز هر نوع گردشگری باشد.

به گزارش نای قلم، این استان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های مناسب گردشگری، آن‌طور که باید در این حوزه موفق عمل نکرده است، البته در چند سال اخیر مسئولان استانی تلاش کرده‌اند این استان مقصد گردشگران قرار گیرد که بهبود این روند نیازمند تامین زیرساخت‌های گردشگری است که با استانداردهای ملی و جهانی فاصله دارد.

از طرفی نمی توان تاثیر ناوگان حمل و نقل در امر توسعه و جذب گردشگری را نادیده گرفت به طوری که داشتن ناوگان حمل و نقل مناسب و پیشرفته، علاوه بر ایجاد زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی، در زمینه جذب گردشگر و گسترش این صنعت مطرح و پردرآمد نقش بسزایی دارد. به ویژه در استان آذربایجان غربی که به دلیل قرار گرفتن در مرز سه کشور و تردد مسافران خارجی، ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری در ارومیه ضعیف است.

به گزارش نای قلم، محمد خالد حاتمی اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، به ویژه در بخش حمل و نقل هوایی رقم می خورد.

 وی با بیان اینکه شهر ارومیه دارای تنوع اقلیمی، مذهبی و آثار تاریخی و فرهنگی متنوع است، گفت: این شاخص ها می تواند در جذب و توسعه صنعت گردشگری نقش پررنگی ایفا کند.

حاتمی با اعلام اینکه برای جذب گردشگر در ارومیه نیازمند توسعه زیرساخت های آن هستیم، تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری ضعیف بوده و با توجه به اینکه توسعه گردشگری در مسئله اشتغال  تاثیر فراوانی دارد باید به این مقوله توجه شود.

 عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، به ویژه در بخش حمل و نقل هوایی رقم می خورد.

حاتمی با تاکید بر اینکه ایجاد صنعت گردشگری در شهر ارومیه، توسعه و آبادانی شهر را رقم می زند، ابراز کرد: صنعت گردشکری باعث توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال در شهر می شود.

 وی نقش مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه در جذب گردشگر را مهم  ارزیابی کرد و گفت: این مرکز می تواند با ارائه طرح ها ی گردشگری و تخصصی کردن آنها  در راستای توسعه صنعت گردشگری در ارومیه قدم بردارد .

 عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اننقاد از اینکه شاهد نمایش آثار باستانی تنها در موزه ها هستیم، گفت: برای جذب گردشگری و معرفی پتانسیل های گردشگری شهر ارومیه، باید اقدام به ساخت ماکت های آثار باستانی در مکان های اصلی آنها کرد، چرا که با این اقدام بسیاری از مکان های تاریخی شهر که به بوته فراموشی سپرده شده است، احیا می شود.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا