اخبار
کد خبر : 14657 ۱۴۰۰/۱۰/۱۳   ۲۲:۰۲:۵۹

در آذربایجان غربی؛
مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

 

آئین‌های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نقاط مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، سردار شریف معاون روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهید سلیمانی در سلماس گفت: راهبرد مقاومت حاج قاسم سلیمانی با قدرت در کشورهای منطقه و محور مقاومت اسلامی جاری است و دیگر استکبار جهانی تاب و توان مقابله با این مکتب الهی و جهادی را ندارد.

سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان هم گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اطاعت از ولایت فقیه بود که ما امروز باید ادامه دهنده راه این شهید والامقام باشیم.

*توسل به حضرت زهرا (س) راه حل مشکلات در سیره شهید سلیمانی بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حاج قاسم به این حقیقت رسیده بود که راه حل مشکلات در دستان حضرت زهرا (س) است و همواره به آن حضرت توسل می جست.

حجت الاسلام منصور امامی روز دوشنبه در جمع عزاداران فاطمی در مسجد دانشگاه ارومیه با تسلیت ایام فاطمیه افزود: این امر نشان می دهد که توسط به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین راه برای عبور از مشکلات و رسیدن به حاجات است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی به این فرمول دست یافته بود که با بندگی و عبودیت می توان محاصره شیطان را شکست و این را در طول زندگی خود نشان داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: شهدای گرانقدر ما نیز هر کجای کار گره می خورد، به دامن حضرت زهرا (س) متوسل می شدند و علمای ما هم این گونه بودند.

حجت الاسلام امامی بیان کرد: خداوند یک راه معمول برای حل مساله قرار داده است و یک راهی که خودش دست می بَرد و حل می کند و آن دعا و نیایش است و اهل بیت (ع) هم خود اهل عبادت بودند و این راه را به ما نشان داده‌اند.

*حاج قاسم سلیمانی رکن رکین اقتدار محور مقاومت بود

 معاون هماهنگ کننده قرارگاه عاشورا با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی رکن رکین اقتدار محور مقاومت در منطقه و در مقابل تروریست ها بود، افزود: سردار سپهبد شهید سلیمانی با درایت و تدابیر مقام معظم رهبری، اجازه نداد تا داعش به عنوان مولود استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی و منطقه مسلط شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مسعود باقری نژاد روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میاندوآب با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه های شهدا، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) و نمونه بی بدیل ولایتمداری و اخلاص بود.

وی از ولایتمداری، اخلاص و معنویت به عنوان ویژگی های مهم شهید سلیمانی نام برد و افزود: حاج قاسم دنبال نام و شهرت نبود و به عنوان شیفته اهل بیت (ع)، معنویت، اخلاص، تواضع، شجاعت و درایت و ولایت مداری در ایشان موج می‌زد.

این همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه این شهید والامقام مرد میدان بود، اضافه کرد: میز کار سردار سلیمانی میدان جنگ بود و این را در عمل نشان داد.

سردار باقری نژاد اظهار داشت: شهید سلیمانی بارها به دل خطر می زدند و بدون ریا در جمع رزمندگان حضور می یافت و رزمندگان نیز از شجاعت ایشان درس می گرفتند.

*شهادت سردار سلیمانی چهره خبیث تروریسم بین الملل را آشکار کرد

امام جمعه سردشت گفت : با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی چهره واقعی و خباثت آلود تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا و ایادی استکبار جهانی بر همگان مبرهن و آشکار شد.

ماموستا محمد واوی روز دوشنبه در آیین دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با تسلیت این مناسبت اظهار کرد: این شهید والامقام به لحاظ دارا بودن صفات ارزنده و خصیصه های نیکو در زمره انسان های کم نظیر قرار گرفت و اکنون به الگویی فراملی تبدیل شده است.

وی افزود: حاج قاسم یک الگوی به تمام معنا در شجاعت، فداکاری، اخلاص و تدبیر بود که توانست در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع مقدس تا زمان شهادت حضور فعال داشته باشد.

*شخصیت شهید سلیمانی در دنیا زبانزد است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: شخصیت والا و هیبت و شکوه سردار قاسم سلیمانی سبب رعب و وحشت دشمنان شده و شخصیت والا و هیبت شهید سلیمانی زبانزد خاص و عام بود.

مهدی فعال روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع اشنویه افزود: راه و رسم سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب الگوی همه آزادیخواهان جهان و به ویژه جبهه مقاومت شده است‌.

وی افزود: مکتب حاج قاسم حکایت از درون مایه شناختی و حوزه جهان بینی عمیق وی دارد که توانسته است در جهان به عنوان یک الگو و مکتب معرفی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی ادامه داد: مجاهدت خالصانه و مبارزه خستگی ناپذیر با داعش و تروریست‌های تکفیری و شهادت مظلومانه او «مکتب سلیمانی» را به جهان معرفی و موجب نفوذ اندیشه و آرمان‌های بلند او شد.

فعال، با بیان اینکه سردار سلیمانی حلقه ارتباطی مردم و مسوولان بود که هرگز خود را از مردم جدا ندانست، افزود: حضور وی در عرصه‌های مختلف از جمله حوادثی همانند سیل و زلزله در ببن مردم، وی را از یک شخصیت ملی و نظامی به یک شخصیت ملی و اسطوره جاودان تبدیل کرد.

*برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سردار دل‌ها در خوی

برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سردار دل‌ها در خویمراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور مردم و مسئولین در شهرستان خوی برگزار شد.

اقشار مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه اعم از کارمند، کشاورز و بازاری و دیگر اقشار این شهرستان در تجمعی حماسی جمع شدند تا روز ۱۳ دی که روز شهادت سردار سلیمانی است را بزرگ بدارند و تکریم کنند و نشان دهند این ملت در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی و پیروی از خون شهدای انقلاب اسلامی همواره پیرو ولایت خواهند بود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا