اخبار
کد خبر : 14656 ۱۴۰۰/۱۰/۱۳   ۲۱:۳۵:۱۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد؛
آمادگی آذربایجان غربی برای مقابله با بحران احتمالی امیکرون

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت سویه اُمیکرون و درگیر شدن بسیاری از کشورها گفت: برای مقابله با بحران احتمالی کسب آمادگی الزامی است.

به گزارش نای قلم، ناصر مسعودی در جلسه بررسی میزان آمادگی و مشکلات بیمارستان‌های غیردانشگاهی برای مدیریت درمان سویه اُمیکرون که امروز در محل قرارگاه دانشگاهی کرونا برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه شناسایی مشکلات قبل از وقوع بحران و تلاش برای رفع آن است.

دبیر قرارگاه کنترل و مدیریت مقابله با کووید 19 هم گفت: برای مقابله با بحران احتمالی، بازآرایی مراکز درمانی را انجام می‌دهیم و به دنبال آن نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت می‌کنیم.

سیدجلیل موسوی افزود: آمادگی از لحاظ تامین دارو و تجهیزات برای چهار ماه و حداقل برای 45 روز و به عبارت دیگر در حد پیک پنجم را باید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همکاری، تعامل و همفکری برای بهتر شدن وضعیت نسبت به قبل لازم است و موجب کاهش مشکلات می‌شود.

دبیر قرارگاه کنترل و مدیریت مقابله با کووید 19 به استفاده بهینه از امکانات موجود تاکید کرد و گفت: با مدیریت صحیح امکانات، خسارت‌های ناشی از بیماری کمتر می‌شود.

موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه کرونا نه تنها یک فاجعه ملی بلکه یک بحران بشریت بوده و همه افراد و مسئولان باید پای کار باشند، تصریح کرد: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مکمل هم هستند.

این مقام مسئول دانشگاهی در ادامه گفت: یکی از اساسی‌ترین اقدامات برای مبارزه با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است ولی میزان رعایت آن در کشور و در استان آذربایجان غربی پایین است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون و رعایت موارد بهداشتی لازم و ملزوم هم هستند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی در پایان با اشاره به اقدامات کارگروه درمان افزود: وجود سیستم نظارت و پایش هوشمند و فعال بسیار نتیجه‌بخش بوده و اقدامی کم‌هزینه با اثربخشی بالاست.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا