Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14654 ۱۴۰۰/۱۰/۱۳   ۲۱:۱۳:۵۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:
انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان غربی ادامه دارد

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای حجمی در راستای احیای دریاچه ارومیه طبق برنامه ابلاغی درحال انجام است و با برنامه جدید ابلاغی در سال آینده نیز با قدرت و دقت بیشتری ادامه می‌یابد.

به گزارش نای قلم، یاسر رهبردین امروز در جلسه شورای اداری با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی اظهار کرد: از هشت هزار و 500 هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سد آغ چای، نزدیک چهار هزار هکتار در حال بهره‌برداری است و هزار هکتار آن نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به لایروبی‌های انجام یافته در استان تصریح کرد: 128 کیلومتر رودخانه‌های اصلی و 290 کیلومتر انهار استان  در حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شده‌اند.

رهبردین تصریح کرد: برای اتمام این لایروبی‌ها و هدایت دقیق روان‌آبها به سمت دریاچه ارومیه همچنین تکمیل پروژه‌های اصلاح و سردهنه سازی و مرمت و بازسازی شبکه‌های آبیاری در جهت کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی، نیازمند تامین و ابلاغ اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در ادامه افزود: در خصوص اراضی پایاب سد کرم‌آباد 200 تا 300 هکتار آب‌اندازی شده و در صورت تامین اعتبار در سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد که می‌تواند علاوه افزایش درآمد کشاورزان منطقه تا 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و صنایع وابسته را به این منطقه سوق دهد.

رهبردین با تاکید بر اهمیت پروژه آبرسانی به شهرستان خوی گفت: در حال حاضر آبرسانی به این شهرستان به میزان 35.6 میلیون مترمکعب از سد آغ چای انجام می‌گیرد و با در نظر گرفتن وضعیت منابع آبی استان و افزایش جمعیت شهرنشین در این شهرستان لازم است که مطالعات لازم برای احداث سد الند انجام و اعتبارات لازم برای این امر تامین شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا