اخبار
کد خبر : 14652 ۱۴۰۰/۱۰/۱۳   ۲۰:۵۵:۰۴

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛
اجرای سند سازگاری با کم‌آبی در آذربایجان غربی

 

استاندار آذربایجان غربی بر اجرای سند سازگاری با کم آبی در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه ای و تغییر الگوی کشت، ایجاد مقدمات مکانیزه کردن اراضی، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار از اولویت‌های ما در این بخش است.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در گفتگویی اظهار کرد: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی در کنار بهبود معیشتی فعالان این حوزه با لحاظ ارتقای راندمان آب از برنامه هایی است که در راستای توسعه این بخش مهم از اقتصاد استان دنبال می شود.

وی افزود: کشاورزان نقش بسیار مهمی در اشتغال، تولید ثروت و درآمد استان دارند و باید نگاه ویژه ای به این بخش صورت گیرد که این نگاه در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است.

معتمدیان با اشاره به هدف گذاری کلان رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور طی سال آینده، این رقم را در استان 7.3 درصد اعلام کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه های رسیدن به این رشد، بخش کشاورزی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: البته توجه به این حوزه بسیار ضروری است زیرا زیرساخت های مناسبی از زمین گرفته تا آب در استان داریم و وجود موقعیت ژئوپلیتیک و قرار گرفتن در مسیر شاهراه های بین المللی نیز بر اهمیت این حوزه افزوده است.

معتمدیان بیان کرد: تحقق رشد اقتصادی مدنظر در حوزه کشاورزی آذربایجان غربی طی سال آینده، اثر بسیار خوبی در حوزه اشتغال استان خواهد داشت و افزایش درآمد، صادرات و ارزآوری را نیز در این بخش موجب می شود.

وی مدیریت مصرف آب را یکی از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: در صدد هستیم با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه، اقدامات نرم افزاری مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهیم.

معتمدیان گفت: فاز اول و سخت افزاری طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه شامل ساخت سد، احداث تونل و تصفیه خانه در حال رسیدن به سرانجام است و در صدد پرداختن به حوزه نرم افزاری هستیم که محور مهم این بخش نیز حوزه جهاد کشاورزی به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که اقدامات در این بخش منجر به احیای دریاچه ارومیه شده و معیشت بخش کشاورزی نیز لحاظ شود.

معتمدیان همچنین اضافه کرد: خروجی این برنامه ها برای ارزش افزوده بیشتر در بخش کشاورزی است و امیدواریم این ارزش افزوده در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا زمینه رضایت بیشتر این قشر را فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از سوءاستفاده واسطه‌ها از دسترنج و حاصل زحمات کشاورزان، بیان کرد: تلاش داریم با ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و بسته بندی، عقب ماندگی های این بخش را جبران کنیم که در این خصوص از همه ظرفیت های سرمایه گذاری استفاده خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا