Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14636 ۱۴۰۰/۱۰/۱۱   ۰۰:۱۷:۰۲

در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید شد؛
ضرورت اخذ سهم ارومیه از مالیات بر ارزش افزوده از دولت

 

امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه بر اخذ سهم ارومیه از مالیات بر ارزش افزوده تاکید شد.

به گزارش نای قلم، شهردار ارومیه عصر امروز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، گفت: باید سهم مان از بابت مالیات بر ارزش افزوده جهت توسعه و عمران شهری از دولت اخذ کرد.

حسین مهدی‌زاده افزود: ارزش افزوده ماحصل برخی فعل و انفعالات حاکمیت های محلی به شهرداری‌ها تخصیص می یابد و شهرداری ها هم بر اساس آن خدماتی را بصورت عادلانه در نقاط مختلف شهر توزیع می کند.

وی به دغدغه مشترک برخی شهرداری‌های شهرهای کشور در خصوص دریافت مبلغ ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: برخی شهرداری‌های شهرهای کشور برایشان جای سوال است که سهم شان از بابت مالیات بر ارزش افزوده چه میزان است.

شهردار ارومیه گفت: برخی شهرهای کشور چون یزد و اصفهان مبلغ خوبی از بابت ارزش افزوده دریافت می کنند و علت آن به برخی ظرفیت های خاص این شهرها بر می گردد.

به گفته وی در آذربایجان غربی نیز جهت دریافت مالیات ارزش افزوده ظرفیت مضاعف در برنامه بودجه ۱۴۰۰ ایجاد شده است و می توان ارزش افزوده ای از کانال مبادی مرزی و گمرگات زمینی برای استان دریافت کرد که با مشارکت و همراهی می توان حقممان از بابت ارزش افزوده که مصوب قانونی هم هست تحقق بخشید و رقم خوبی از بابت آن دریافت کرد.

شهردار ارومیه در ادامه به جلسه کارگروه هوای پاک که صبح امروز تشکیل یافت اشاره و عنوان کرد: مبحث عوارض و مالیات در مقوله هوای پاک هم وجود دارد که از کارخانه های آلاینده هوا اخذ شده و به صورت مستقیم به شهرداری ها جهت توسعه مسایل زیست محیطی و توسعه پایدار و کاهش آلودگی هوا صرف می شود، رقمی که برای آذربایجان غربی بسیار کم تخصیص یافته و یا واریز نشده که درخواست می شود جهت تحقق آن پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به بحث ارزش افزوده بیمه های شخص ثالث و شرکت های بیمه ای، اظهار کرد: برخی مبالغ ارزش افزوده حاصل از این مهم نیز واریز نشده است.

مهدی‌زاده با اشاره به فعالیت ۱۶ هزار خودرو اسنپ در سطح شهر، بیان کرد: فعالیت این تعداد خودرو در سطح شهر مشکلاتی چون اصطکاک معابر شهری رقم می زند که می توان ارزش افزوده حاصل از آن را در ناوگان حمل و نقل عمومی، بهبود عبور و مرور شهری و توسعه زیرساخت های شهری استفاده کرد.

به گفته شهردار ارومیه نباید بر اساس آمارسال ۱۳۹۵ به شهر ارومیه نگاه کنیم چرا که جمیعت شهر اکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر است که باید سهم شهرمان از بابت مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس این میزان جمعیت دریافت کرد.

وی تاکید کرد: باید سهم مان از بابت مالیات بر ارزش افزوده از دولت اخذ کرد تا شاهد توسعه و عمران شهری بیش از پیش باشیم.

* واریز منابع استان به خزانه مرکزی غیرقابل قبول است

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: استان ما در واریز پول به خزانه دولت در رتبه های اول قرار دارد در حالی که در تمام شاخص های توسعه در رتبه های آخر قرار دارد.
حسین پناهی واریز منابع استان به خزانه مرکزی و توزیع آن در سایر استان ها را غیرقابل قبول برشمرد و یادآور شد: این رویه باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: شهروندان به شدت با موضوع قیمت گذاری منطقه ای املاک مواجه هستند و در صورت پرداخت مالیات به شدت با مشکل مواجه هستند و باید تدبیری در این راستا انجام داد.
رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: رقم و درصد دقیق مالیات اخذ شده از شهر و استان ما باید شفاف سازی شود و در خصوص حق و حقوق شهرداری نیز باید بر مبنای همین شفافیت اقدام شود.

* توزیع عادلانه ثروت یکی از موضوعات اساسی مالیات

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت یکی از موضوعات اساسی مالیات است.

احد یوسفی افزود: سیستم مالیاتی سعی کرد طی سال‌های گذشته با اعمال مالیات بر ارزش افزوده فشار مالیات را از حوزه تولید به حوزه مصرف انتقال دهد.

وی با اشاره به معافیت های مالیاتی حوزه کشاورزی گفت: استان و شهر ما منطقه ای کشاورزی است و صنایع مادر آنچنانی نیز نداریم و برخی صنایع کوچک نیز بسته شده اند و در این شرایط معافیت ارزش افزوده کشاورزی سبب می شود ، درآمدهای کمتری را شاهد باشیم.

یوسفی تصریح کرد: استان ما از ارزش افزوده سهم بسیار پایینی دارد و این مهم خارج از عدالت اجتماعی است که علیرغم این موضوعات، سهم کمتری نیز به استان ما پرداخت می شود.

وی خواستار پیش بینی برنامه هایی برای جلوگیری از محرومیت استان و ارومیه شد و ادامه داد: باید جبران معافیت های مالی را پیش بینی کنیم چرا که موجب محرومیت مضاعف شده است.

یوسفی تأکید کرد: منابع شهر و استان ما در حوزه مالیات بر ارزش افزوده شفاف شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: دغدغه اساسی و مشترک مدیریت شهری و امور مالیاتی در کل توسعه شهر و پیشرفت کشورمان است.

*ضرورت شفافیت در حوزه ارزش افزوده

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شفافیت در حوزه ارزش افزوده باید از سال 88 به این سو و تخصیص های انجام گرفته شفاف سازی شده و در اختیار شورای شهر و شهروندان قرار گیرد.

توماج وحیدافشار اضافه کرد: افتخار می کنیم که آذربایجان غربی رتبه اول پرداخت مالیات بوده اما این افتخار نیست؛ چرا که مالیات ها از مغازه ها جمع آوری می شود و برخلاف سایر استان‌ها صنایع و کارخانه های بزرگ نیز نداریم.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی برخی مشاغل گفت: در شهر ما برخی مشاغل وجود دارند که علیرغم درآمدهای کلان مالیاتی پرداخت نمی کنند و به تبع آن مدیریت شهری نیز از درآمدهای مربوط به سهم خود محروم می شود.

وحیدافشار تصریح کرد: ارزش افزوده 90 درصد محصولات سوپرمارکت ها از ارومیه خارج می شود چرا که نمایندگی شرکت های توزیع کننده آنها در خارج از استان قرار دارد.
وی ادامه داد: سهم جرایم راهنمایی و رانندگی ارومیه شفاف سازی و دلایل عدم اختصاص آن اعلام شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا