اخبار
کد خبر : 14634 ۱۴۰۰/۱۰/۱۱   ۲۳:۱۱:۵۱

مسئول انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان آذربایجان غربی:
رسانه‌ها جبهه مقاومت رسانه‌ای پی‌ریزی ‌کنند

 

مسئول انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها برای پیگیری راه و مکتب شهید سلیمانی باید جبهه مقاومت رسانه‌ای در مقابل استکبار رسانه‌ای پی‌ریزی ‌کنند.

به گزارش نای قلم، یوسف حق‌دوست، در گفتگوی اختصاصی فضاسازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی را از مهمترین وظایف رسانه‌ها در راستای معرفی مکتب حاج قاسم عنوان کرد.

وی افزود: رسانه‌ی تراز انقلاب، تبیین کننده‌ی شاخصه‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است، این رسانه‌ها باید شخصیتی را به عنوان الگو معرفی کنند که هم قهرمان است، هم مخلص و ولایتمدار، از سوی دیگر قدرتمندانه هیمنه دشمن را به هم زد و از سویی پای درد دل محرومان و فرزندان شهدا مخلصانه می‌نشست و به حرف های آنها گوش می‌داد.

حق‌دوست، شهید سردار سلیمانی را از مصادیق بارز و شاخص که افق گشا بوده و قالب سخت نظامی را شکافته و سطح تاثیرگذاری اش امتداد اجتماعی ـ فرهنگی پیدا کرده، دانست و افزود: صدالبته رسانه ها در این راه قدم‌های ارزشمندی برداشته‌اند ولی نیاز فراوانی داریم تا ظرفیت‌های مکتبی جامعه دینی و فرهنگ شهدا را معرفی کنیم و اگر قالب‌ها به صورت بصری و مستند باشند تاثیرات آن بسیار نافذ خواهد بود.

مسئول انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود گفت: شهید سلیمانی به عنوان سرسلسله قافله شهدا از چنان عظمت و عزتی نزد خداوند و مردم برخوردار است که مسیر تاریخ را عوض می‌کند و خود تاریخ‌ساز می‌شود، به طوری که مقام معظم رهبری نیز پیام شهید سلیمانی را تحت عنوان مکتب سلیمانی به جهت جامعیت چراغ راه جامعه معرفی کرده است.

*مکتب حاج قاسم انسان‌ساز است

حق‌دوست خاطرنشان کرد: مکتب باید از یک جامعیت برخوردار باشد کمااینکه نقش الگویی داشته باشد که مکتب حاج قاسم ضمن اینکه حاوی این شرایط است، انسان‌ساز نیز است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در ولایت‌مداری، اخلاص، تدین، تقوا و سیاستمداری زبانزد عام و خاص بود، افزود: بعد از وصیت الهی سیاسی امام خمینی (ره)، وصیت سردار قاسم سلیمانی از جامعیت بالایی برخوردار است، این وصیت‌نامه حاوی 40 نکته برجسته است که در فضای مجازی تحت عنوان طرح چهل چراغ انعکاس یافته است.

حق‌دوست با اشاره به اینکه در مکتب شهید سلیمانی به جبهه به عنوان حرم نگاه می‌شود و رفتار شهیدان با منحرفان در جبهه به گونه‌ای است که باعث هدایت آنها می‌شود و آنها مرید حاج قاسم می‌شوند، تصریح کرد: مردم به شهید و مکتب سردار سلیمانی ایمان دارند، مواضع سیاسی و فرهنگی خود را کنار گذاشته‌اند و مکتب سردار سلیمانی را پسندیدند به طوری که ما در مراسمات و تشییع جنازه و بزرگداشت سردار سلیمانی تمام افکار و عقاید را باهم می‌بینیم و شاهد وقوع وحدت و انسجام در بین گروه‌های مختلف حول محور مکتب شهید سلیمانی هستیم.

مسئول انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان با بیان اینکه سردار سلیمانی سرباز ولایت و خادم مخلص مردم بود، اذعان کرد: در نظرسنجی‌ها، افکار عمومی و رسانه‌ها، مردمی بودن حاج قاسم مهمترین دلیل ارادت مردم به ایشان بیان شده است و این فرهنگ‌سازی در طول دوران دفاع مقدس و فرماندهی لشکر این شهید والامقام و فرماندهی سپاه قدس با ظرافت خاصی توسط آن شهید پایه گذاری و در ذکر نام سرباز قاسم سلیمانی بر مزارش به اوج رسید چه بسا باعث شد میلیون ها انسان بر او گریستند و در حسرت از دست دادن آن شهید والامقام عزادار شدند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی تمام موفقیت‌ها و اوج گرفتن‌ها را در سایه توسل به حضرت فاطمه (س) می‌دانست و این اخلاص شهید باعث ارادت مردم به ایشان بود.

حق‌دوست در ادامه سخنان خود مهم‌ترین شاخصه‌های فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی را مجاهدت بی‌وقفه، اخلاص، ولایتمداری، تدبیر و مدیریت راهبردی، شجاعت، نظم و انضباط، نگاه باز و فراجناحی بودن و شهادت‌طلبی عنوان و تشریح کرد: شهید سلیمانی عمر بابرکت خود را صرف جهاد مستمر و خستگی‌ناپذیر در راه خدا کرد در دوران کودکی در روستا تحصیل و در دوران جوانی و دفاع مقدس در مبارزه با اشرار و مجاهدت در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و در ادامه به عنوان فرمانده سپاه قدس در خدمت جبهه مقاومت بود.

وی افزود: سردار دل‌ها نماد اخلاص و کار در راه خدا بود، دنبال پست و مقام دولتی نرفت و خود را سرباز صفر ولایت قلمداد می‌کرد و این روحیه اخلاص و وارستگی بود که محبوبیت او را در میان مردم به اوج رسانده بود.

*ولایتمداری؛ از خصوصیات زیربنایی مکتب شهید سلیمانی

حق‌دوست از خصوصیات زیربنایی مکتب شهید سلیمانی را ولایتمداری عنوان و تصریح کرد: اندیشه و سلوک شهید سلیمانی در طول دوران خدمت و مجاهدت بر تبعیت بی‌چون و چرای او نسبت به ولایت و رهبری بود.

وی با اشاره به اینکه تدبیر و مدیریت راهبردی چهارمین شاخصه مهم این شهید بزرگوار است، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی دارای نبوغ خاص نظامی و عملیاتی، مدیریت راهبردی و توان بالای سازماندهی بود و در سایه این نبوغ معرکه های راهبردی و سنگین را با موفقیت هدایت می‌کرد و شاهکار سردار در این معرکه شکست پروژه خطرناک تکفیری و تروریستی داعش بود که قصد سیطره به بخش بزرگی از جهان اسلام را داشتند.

مسئول انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان به شاخصه شجاعت سردار سلیمانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کمتر کسی تدبیر را توام با شجاعت دارد ولی سردار سلیمانی هر دو را در اوج دارا بود در بسیاری از بزنگاه‌های جنگ و بحران‌ها شجاعت سردار بود که گره‌گشایی می‌کرد چه در دوران دفاع مقدس و یا جنگ منطقه‌ای سردار علیه داعش در عراق لبنان و سوریه.

حق‌دوست، اضافه کرد: سردار سلیمانی با حجم سنگین و متنوع کار مواجه بود لذا نیاز به نظم و انضباط و وقت‌شناسی دقیقی داشت. ایشان اهل تعارف و مجادله نبود و اولویت اصلی ایشان انجام به موقع و ماموریت‌ها بود که گاه زندگی شخصی، خواب و استراحت او را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی دلی دریاگونه داشت و هیچ گاه گرفتار تعصبات سیاسی و حتی فرهنگی نبود، اضافه کرد: حمایت از افراد، جریانات و سازمان‌ها براساس محور مقاومت بود و حمایت از شیعیان لبنان در کنار حمایت از جنبش سنی مذهب حماس، کردها، علویان سوریه، زیدیه‌های یمنی و ایزدی‌ها را شامل می‌شد.

مسئول انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان، گفت: سردار حاج قاسم جایش این خاکدان نبود، روح بزرگش در قفس ناسوت نمی‌گنجید، لذا شوق پرواز به ملکوت همواره در جانش شعله می کشید و همیشه در حسرت دیدار دوستان شهید همچون کاظمی باکری و بروجردی بود و شهادت مظلومانه‌اش نه فقط ملت ایران که آحاد ملت‌ها را در پهنه مقاومت داغدار کرد.

حق‌دوست همچنین نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری و جنگندگی، ارادت و تمسک به اهل بیت، فرامرزی بودن، تسلط به آداب و فنون مذاکره در عرصه دیپلماسی، سخت کوشی، نظم و انضباط، سرعت عمل و به هنگام بودن، کتابخوانی، روحیه انقلابی، سادگی و صفا، مردمی بودن، خوشرویی، درک عمیق از حقیقت دنیا و آخرت را از دیگر خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی عنوان کرد.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس وتعدادی از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا