اخبار
کد خبر : 14633 ۱۴۰۰/۱۰/۱۱   ۲۳:۰۸:۱۴

به مناسبت بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی؛
محفل شعر فجر با حضور شعرای آذربایجان غربی برگزار می‌شود

 

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و محفل شعر فجر به همین مناسبت با حضور شعرای استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، پیروز قادری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی به تنهایی نماد یک رسانه متحرک، مولد و یک فرستنده پرقدرت پیام انقلاب در سراسر جهان بود.

وی افزود: فرهیختگان، شاعران و ادیبان نقش مهمی در راستای استفاده از ظرفیت ملی برای ترویج مکتب شخصیت فراملی سردار سپهبد شهید سلیمانی دارند.

قادری اضافه کرد: به منظور ماندگاری ترویج مکتب شهید سلیمانی باید از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: باید فعالیت‌ها و رویدادها در راستای سردار سپهبد شهید سلیمانی در زمینه ترویج مکتب حاج قاسم استمرار داشته باشد.

قادری استفاده از ابزار هنر مانند  فیلم، تئاتر، شعر، کتاب سرود، موسیقی، ، اینفوگرافیک و  ... را متناسب با ذائقه امروز جامعه از جمله راهکارهای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز دانست و تصریح کرد: نقش رسانه و هنر بسیار مهم است، زیرا این دو ابزار می‌توانند فرهنگ ایثار را تثبیت و تحکیم کنند و ترویج دهند تا اندیشه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شوند.

وی همچنین بر تولیدات فاخر و کوتاه با قابلیت بهره‌برداری بیشتر و هوشمندانه‌تر در بستر فضای مجازی به‌ویژه در حوزه شبهه‌زدایی تاکید کرد.

قادری خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیرگذاری شعر باید از آن به عنوان ابزار استفاده کرد؛ هرچند شعرا با موهبت الهی و ذوق سلیم خود ابعاد مختلف شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی را تا به امروز تبیین کردند.

وی اظهار امیدواری کرد، کارهای بزرگ‌تری از شعرای ایرانی ارائه و از ظرفیت هنرمندان بهره بیشتری برده شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا