اخبار
کد خبر : 14631 ۱۴۰۰/۱۰/۱۱   ۲۲:۵۹:۱۵

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
177 واحد صنعتی در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شدند

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 177 واحد صنعتی در 9 ماهه امسال در استان وارد چرخه تولید شدند.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی بیش از 28 هزار و 389 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها 2 هزار و 714 نفر به صورت مستقیم صاحب شغل ثابت شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در 9 ماهه امسال از لحاظ صدور پروانه بهره برداری بیش از 26 درصد، از لحاظ سرمایه گذاری در حوزه صنعت بیش از 128 درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از 17 درصد رشد داشته ایم.

بابایی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری یک هزار و 812 فقره جواز تأسیس و توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد جواز صادره بیش از 62 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی و یا توسعه واحدهای صنعتی موجود در استان بیش از 737 هزار و 292 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: پیش بینی می‌شود به واسطه این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای 39 هزار و 69 نفر ایجاد شود که از لحاظ سرمایه‌گذاری در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 808 درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال 75 درصد رشد داشته است.

بابایی تأکید کرد: برای رونق واحدهای صنعتی و معدنی استان در صدد راه‌اندازی واحدهای راکد استان با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم که تا کنون موفق به بازگردانی چند واحد بزرگ صنعتی به چرخه تولید شده‌ایم.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا