اخبار
کد خبر : 14626 ۱۴۰۰/۱۰/۱۱   ۱۴:۰۴:۲۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد؛
عضویت رایگان کاربران و خریداران نمایشگاه مجازی کتاب در کتابخانه‌ها

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از عضویت رایگان تمام کاربران، خریداران و بازدیدکنندگان هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، خدیجه معصومی در گفتگویی اظهار کرد: در این شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب ضروری و لازم است زیرا با این کار علاوه بر اینکه تازه‌های نشر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت انجام آن در راستای حمایت از ناشران و نویسندگان نیز اهمیت دارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی مجازی، اقدامی نوآورانه به شمار می‌آید که آذربایجان غربی به عنوان دومین استان در سال جاری میزبان آن است.

معصومی با اشاره به رویکرد امسال نمایشگاه تصریح کرد: در تلاشیم با کمک سایر نهادهای متولی استان، این نمایشگاه را به مهمترین رویداد فرهنگی آذربایجان غربی در دی ماه تبدیل کنیم. در این زمینه قرار است در نهاد کتابخانه‌های عمومی تمام کاربران، خریداران و بازدیدکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب، به صورت رایگان عضو کتابخانه‌ها شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه عنوان کرد: با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال فراهم کردن شرایط این کار هستیم و در کنار آن نیز تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای نمایشگاه را دنبال خواهیم کرد. همچنین ترویج و تشویق مردم به خرید از نمایشگاه مجازی کتاب را در قالب اطلاع‌رسانی در کتابخانه‌ها و محیط‌های مرتبط پی می‌گیریم؛ به واقع در تلاشیم این رویداد با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شود و خوشبختانه رسانه‌های استانی نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

او همچنین به اختصاص رایانه در برخی کتابخانه‌ها برای خرید از نمایشگاه‌های مجازی خبر داد و یادآورشد شد: در تعدادی از کتابخانه‌ها به‌خصوص کتابخانه‌های اصلی شهرستان این امکان را برای اعضای کتابخانه‌ها در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با کمک کتابدار جست‌وجو و خریداری کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب تاکید کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه‌های فیزیکی امکان حضور قشر گسترده‌‌ای از مردم وجود ندارد، نمایشگاه‌های مجازی در گسترش عدالت فرهنگی در میان مردم استان‌های مختلف نقش به‌سزایی دارد.

معصومی در پایان گفت: البته یکی از شروط اصلی این موضوع این است که صدا و سیما مثل نمایشگاه‌های فیزیکی که ساعتی را به صورت زنده به نمایشگاه اختصاص می‌دهد، بخشی از برنامه‌های خود را به پخش زنده و معرفی نمایشگاه مجازی کتاب اختصاص دهد تا مردم بیشتری در جریان برگزاری آن قرار گیرند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی‌ماه آغاز شده و تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا