اخبار
کد خبر : 1462 ۱۳۹۴/۱۰/۲۳   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

قاچاقچی اشیای عتیقه در ماکو دستگیر شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری قاچاقچی اشیای عتیقه در شهرستان ماکو در شمال این استان خبر داد.

سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: در پی اخبار دریافت شده مبنی بر اینکه فردی در امر قاچاق اشیای عتیقه و باستانی در شهرستان ماکو فعالیت می کند، موضوع به سرعت در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و بررسی های لازم و دقیق موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی در یک عملیات منسجم، این فرد را دستگیر کنند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم 880 قطعه اشیای عتیقه و باستانی توسط ماموران پلیس کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی، این اشیای عتیقه و باستانی کشف شده متعلق به دوره هخامنشی هستند.

سردار اصلانی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اشیای کشف شده را 30 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی اظهار کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد و پیگیری ماموران برای کشف ابعاد دیگر فعالیت های این متهم و شناسایی همدستان وی همچنان ادامه دارد.

سردار اصلانی گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

توقیف محموله 25 تنی برنج قاچاق در سلماس

فرمانده انتظامی سلماس از توقیف محموله 25 تن برنج قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین رمزی در گفت و گویی گفت: در پی کنترل خودروهای عبوری در محور ارومیه به سلماس، ماموران انتظامی به یک دستگاه کامیون تریلر مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی دو هزار و 500 کیسه برنج خارجی قاچاق به وزن 25 تن کشف شد که برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

سرهنگ رمزی همچنین به دستگیری یک نفر سارق سریالی از مغازه های شهرستان سلماس اشاره کرد و افزود: این سارق از 15 مغازه 200 میلیون ریال وجه نقد سرقت کرده بودند.

هفت قاچاقچی با بیش از 800 شی عتیقه در تکاب به دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی تکاب گفت: هفت نفر قاچاقچی با بیش از 800 قطعه شی عتیقه و تاریخی با تلاش ماموران نیروی انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ رضا ظهیریان در گفت و گویی افزود: این قاچاقچیان، اشیاء عتیقه را در دو خودروی سواری پژو جاسازی کرده و قصد انتقال به شهرهای دیگر را داشتند که با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان تکاب شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: ماموران نیروی انتظامی تکاب پس از دریافت گزارش هائی مبنی بر معامله اشیای عتیقه بلافاصله وارد عمل شده و با انجام تحقیقات لازم این قاچاقچیان را شناسایی و به دام انداختند.

سرهنگ ظهیریان گفت: از این قاچاقچیان 885 قطعه شی عتیقه و قدیمی از جمله سه قطعه سکه قدیمی، شش عدد مهر عتیقه، یک قطعه کمربند و یک عدد جعبه کوچک از جنس سنگ صابون کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این اشیای عتیقه به هزاره اول قبل از میلاد باز می گردد.

سرهنگ ظهیریان گفت: این قاچاقچیان در حالی دستگیر شدند که در یکی از جاده های اصلی در حال حرکت با دو دستگاه خودرو بودند که ابتدا به هشدارها و دستور توقف ماموران پلیس بی توجهی کرده و به حرکت خود ادامه دادند اما ماموران نیروی انتظامی تکاب با شگردهای خاص و رعایت جوانب احتیاط اقدام به متوقف کردن و سپس دستگیری آنها کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا