اخبار
کد خبر : 14617 ۱۴۰۰/۱۰/۰۹   ۱۹:۴۵:۲۹

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛
مشارکت ۱۲ دستگاه استانی در برگزاری نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ دستگاه استانی در برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب استان (نمایشگاه مجازی کتاب) مشارکت دارند.

به گزارش نای قلم، پیروز قادری در گفتگویی اظهار کرد: استانداری،‌ فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل پست، نهاد کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه ارومیه در برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب استان مشارکت دارند.

وی افزود: به هر یک از این دستگاه‌ها وظایفی محول شده است و غیر از مرکز، ستادهایی نیز در شهرستان‌ها تشکیل شده است تا در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته باشند؛ همچنین غیر از محیط فیزیکی در فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم.

قادری به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب این استان اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج سیاست‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی و حوزه نشر است که پیش از این در قالب نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب اجرایی می‌شد؛ این نمایشگاه به دلیل شرایط کرونایی دو سال برگزار نشد اما اکنون هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی به صورت مجازی در حال برگزای است.

وی با بیان اینکه تاکنون 22 ناشر استانی و بیش از یک هزار و 50 ناشر از سراسر کشور با 120 هزار جلد کتاب در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان حضور دارند، اضافه کرد: یکی از اقدامات ما بحث برون‌سپاری کارها بوده است و بخش خصوصی در حد قابل قبول و بسیار خوبی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در حاشیه نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 16 برنامه شامل رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب در حوزه دفاع مقدس، برنامه مرتبط با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی و قصه‌نویسی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی به هماهنگی با اداره پست استان اشاره کرد و افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است بحث ارسال و توزیع کتاب‌های خریداری شده مردم در سطح استان به بهترین وجه ممکن و در سریع‌ترین زمان انجام شود.

قادری درباره تبلیغات محیطی و فضایی در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی عنوان کرد: علاوه بر شهرداری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و تاکسی‌های اینترنتی قرار است تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه داشته باشند تا مردم در جریان روند برگزاری نمایشگاه قرار گیرند.

قادری در پایان با بیان اینکه دانشگاه‌ها و موسسات برای ثبت‌نام و خریداری کتاب از هفدهمین نمایشگاه کتاب استان (نمایشگاه مجازی کتاب) کار را به روزهای پایانی نمایشگاه موکول نکنند، گفت: اکنون افراد و سازمان‌ها می‌توانند به راحتی در سامانه مجازی، کتاب‌های مورد نیاز خود را جست‌وجو کرده و انتخاب کنند و با تخفیف بسیار خوبی که از سوی ناشران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی ‌شده خریداری کنند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی‌ماه آغاز شده و تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا