Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14613 ۱۴۰۰/۱۰/۰۸   ۱۷:۵۴:۰۹

طبق قانون؛
راه‌اندازی پنجره واحد راه‌حل مشکلات معادن است

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی پنجره واحد بین دستگاه‌های اجرایی مطابق تبصره 4 ماده 24 قانون معادن از راه‌حل‌های مشکلات معادن و معدنکاران استان است.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور در گفتگویی اظهار کرد: راه‌اندازی پنجره واحد بین دستگاه‌های اجرایی باید از سوی استانداری پیگیری و راه اندازی شود تا بروکراسی اداری و استعلامی تا حدودی کاهش یابد.

وی افزود: با اجرایی شدن تمام مفاد قانون معادن از سوی دستگاه های اجرایی استان مطابق ماده 113 آیین نامه اجرایی قانون معادن بیشتر مشکلات معدن استان رفع و تأثیر گذاری فعالیت های معدنی در حوزه فرآوری، ثروت آفرینی، ایجاد ارزش افزوده، سرمایه گذاری در استان و اشتغالزایی در حوزه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.

عابدپور تصریح کرد: برابر ماده 113 ایین نامه اجرایی قانون معادن کشور دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مکلف به فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز معادن هستند از جمله راه های دسترسی متناسب با استانداردهای تردد ماشین آلات معدنی، برق رسانی، آب مصرفی مورد نیاز معادن و سوخت مورد نیاز معادن و ماشین آلات معدنی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه در استان 34 معدن با ذخیره قطعی 227 میلیون و 594 هزار تن انواع مواد معدنی، استخراج سالانه سه میلیون و 702 هزار تن مواد معدنی، با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 383 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند و زمینه اشتغال مستقیم را برای 692 نفر را فراهم ساخته اند که از لحاظ اشتغال زایی نسبت به مدت زمان سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

عابدپور اضافه کرد: در حال حاضر 509 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان با ذخیره قطعی یک هزار و 142 میلیون تن، ظرفیت استخراج 17 میلیون و 615 هزار تن، حجم سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و 119 میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای پنج هزار و 196 نفر وجود دارد.

معاون امور معادن سازمان صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات و موانع اساسی که در استان در سر راه معدنکاران وجود دارد معارضان محلی و مخالفت دستگاه های اجرایی ذیربط است که بهره برداری و استفاده بهینه از نعمت خدادادی مواد معدنی را در جهت توسعه اقصادی و اشتغال زایی استان را با مشکل مواجه ساخته است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا