Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14608 ۱۴۰۰/۱۰/۰۸   ۱۶:۵۷:۱۶

معاون استاندار:
طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها خاک می خورند

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کم‌توجهی و عملیاتی نشدن طرح‌های پژوهشی، یادآور شد: پژوهش‌های خوبی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد اما راکد مانده و خاک می خورند.

به گزارش نای قلم، کاظم خبازی امروز در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری اظهار کرد: هماهنگی دانشگاه و حوزه صنعت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: پژوهشگران باید به دنبال بازاریابی از صنعت و صنعتگران باید در پی بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگران برای رونق تولید باشند.

خبازی همچنین آموزش و هماهنگی بین صنعت و دانشگاه را حلقه مفقوده توسعه اعلام و اظهار کرد: یکی از دلایل فرسوده و بروز نبودن کارخانجات سطح استان، غفلت از طرح‌های پژوهشی است که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از افتخارآفرینی پژوهشگران استان در عرصه های ملی و بین المللی، گفت: اینکه امسال 9 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه در زمره یک درصد پژوهشگران برتر پراستناد جهان قرار گرفته اند، باعث غرور است و باید به طور شایسته شناسانده و تجلیل شوند.

خبازی با تاکید بر اینکه چهره های علمی و پژوهشی باید از طریق رسانه های جمعی به مردم معرفی شوند، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی عملکرد دانشگاه‌ها و درخشش اساتید دانشگاه‌ها، موجب شناساندن تراز علمی دانشگاه ارومیه به مردم و ترغیب جوانان به تحصیل در این مرکز می‌شود.

وی در ادامه به توفیقات پژوهشگران کشور در زمینه هسته ای، تولید واکسن کرونا و سلول های بنیادین اشاره کرد و افزود: دشمن از این همه پیشرفت علمی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در واهمه بوده و احساس خطر می کند.

خبازی راه‌اندازی دبیرخانه پژوهش در استان را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: امیدواریم با فعالیت این دبیرخانه، ضمن ارج نهادن به اقدامات پژوهشگران برتر قدیمی، از پژوهشگران جوان نیز حمایت های لازم انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: در شرایط تحریم باید برای رسیدن به رشد و توسعه و دستیابی به فناوری های بروز، با کاهش هزینه ها به پژوهشگران و صنعت گران توجه شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا