اخبار
کد خبر : 14599 ۱۴۰۰/۱۰/۰۷   ۱۶:۵۲:۵۱

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید-۱۹استان:
۴ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کردند

 

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید-۱۹ آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته چهار بیمار کرونایی در آذربایجان غربی فوت کردند که هیچکدام از آنها حتی یک دُز هم واکسن کرونا دریافت نکرده بودند.

‏به گزارش نای قلم، سیدجلیل موسوی در گفتگوی اختصاصی ‏اظهار کرد: در شبانه روز گذشته چهار نفر در شهر‌های ارومیه، چالدران سردشت و بوکان جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از ‏دست داده اند که هیچکدام از آن‌ها حتی یک دُز هم واکسن کرونا تزریق نکرده اند که با فوت این تعداد مجوع فوتی‌های کرونا در ‏آذربایجان غربی به هفت هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۷۶ نفر بیمار کرونایی دیگر در استان شناسایی و در این مدت به همین تعداد بیمار کرونایی ‏نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند. ‏

موسوی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است و روند کاهشی ‏همچنان ادامه دارد، که امیدواریم با همراهی مردم، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹ استان از مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی استان ۴۸ بیمار بدحال در اتاق ‏مراقبت‌های ویژه و ۲۹ نفر نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند. ‏

موسوی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۴ هزار و ۶۵۷ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام ‏این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در استان به حدود چهار میلیون و ۶۹۷ هزار دُز رسید.

وی اضافه کرد: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، نزدیک به ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۱۶ دُز مربوط به نوبت ‏اول بوده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹ استان گفت: تاکنون علاوه بر دو میلیون و ۷۷ هزار دُز دوم، بیش از ۱۸۹ ‏هزار دُز سوم نیز در آذربایجان غربی تزریق شده است؛ که حکایت از استقبال مردم استان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا دارد. ‏

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا