اخبار
کد خبر : 1459 ۱۳۹۴/۱۰/۲۲   

اخبار کوتاه شهرستان ها

کاهش 13 درصدی بارش های امسال در بوکان

رئیس اداره هواشناسی شهرستان بوکان گفت: با وجود بارش های خوب در استان، میزان نزولات جوی سال زراعی جاری بوکان در مقایسه با سال زراعی گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

اسماعیل کامیاب نسب افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 191 میلیمتر بارش در شهرستان بوکان به ثبت رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 13 کاهش نشان می دهد.

وی بیان کرد: شهرستان بوکان با این میزان بارش در جایگاه ششم استان آذربایجان غربی بعد از شهرستان های سردشت، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد و نقده قرار دارد.

کامیاب نسب افزود: در سال جاری متوسط بارش استان 189 میلیمتر بوده که نسبت به دوره بلند مدت 35 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی بوکان افزود: امسال شهرستان بوکان با 33 روز بارانی نسبت به 12 سال گذشته بیش از 13 درصد افزایش بارش را نسبت به میانگین سالانه داشته است.

وی در خصوص روزهای یخبندان امسال شهرستان بوکان اظهار کرد: تاکنون 39 روز در شهرستان بوکان دمای هوا زیر صفر بوده که اولین روز یخبندان در روز 13 آبان شروع شده است.

رودخانه خلیفان مهاباد آبدار شد و جان گرفت

بارندگی های مناسب سال زراعی جاری به ویژه برف در ارتفاعات شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی موجب شد که در یک اتفاق نادر رودخانه فصلی خلیفان در فصل زمستان حیات تازه ای گرفته و آب در آن جاری شود.

این رودخانه که در شهر خلیفان شهرستان مهاباد واقع شده، بیش از 15 سال است که در چنین فصلی آبی به خود ندیده است.

در یک هفته گذشته و با گرم شدن ناگهانی هوا و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات منطقه، این رودخانه جان تازه ای گرفته و آب در بستر خشک این رودخانه در چنین فصلی از سال جاری شده است.

با جاری شدن آب در بستر این رودخانه مردم این منطقه به ویژه شهر خلیفان از توابع مهاباد به خوشحالی پرداخته و مردم برای مشاهده آب جاری به حاشیه رودخانه آمدند.

در سالهای گذشته این رودخانه که از حاشیه شهر خلیفان عبور می کند، اغلب در فصل بهار شاهد جاری شدن آب بوده و جاری شدن آب در آن در نخستین ماه از فصل زمستان زیبایی این شهر را چند برابر کرده و موجب تعجب و خوشحالی مردم این شهر شده است.

تردد بیش از 542هزار مسافر از پایانه مسافربری گمرگ تمرچین

مدیر گمرک تمرچین گفت: طی 9ماهه امسال بیش از 542هزار نفر از طریق  پایانه مسافربری گمرگ تمرچین تردد کرده اند.

نادر انصاریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه از این میزان بیش از 272 هزار نفر از طریق گمرک پیرانشهر به آذربایجان غربی وارد شده‌ است افزود: بیش از 270 هزار نفر از کل تردد مسافر را مسافران خروجی تشکیل می‌ دهند.

وی با بیان اینکه از کل ورودی های گمرک طی 9 ماه  امسال بیش از 162 هزار نفر را ایرانی‌ها و 109 هزار نفر را مسافران خارجی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: از کل خروجی‌ های این گمرک در سال جاری بیش از 160 هزار نفر را مسافران ایرانی و 110 هزار نفر را مسافران خارجی تشکیل می‌دهد.

انصاریان با اشاره به کاهش تعداد مسافران ورودی از طریق این گمرک در سال جاری، افزود: در این راستا شاهد کاهش 30 درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال خروج مسافران از این گمرک با 27 درصد کاهش همراه بوده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 386 هزار نفر از طریق گمرک پیرانشهر وارد استان شده و بیش از 370 هزار نفر نیز خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ مرز رسمی زمینی تمرچین در 11 کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری دو کشور ایران و عراق محسوب می شود.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا