Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14568 ۱۴۰۰/۱۰/۰۴   ۱۸:۱۲:۱۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:
سن ناوگان باری آذربایجان غربی سه سال کمتر از متوسط کشوری است

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: سن ناوگان باری استان حدود ۱۶ سال بوده که سه سال کمتر از متوسط کشوری و ناوگان اتوبوسی نیز ۱۱.۹۱ سال و نیم سال جوان تر از متوسط کشوری است.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۹۰ درصد کریدورهای بین المللی و منطقه ای از جمله مسیرهای مهم آسیای جنوب شرقی با اروپا و قفقاز از این استان می گذرد که نشان دهنده اهمیت استان در حوزه حمل و نقل و لجستیک است.

وی افزود: از جمله این مسیرها می توان به کریدور خلیج فارس به دریای سیاه، کریدور تازه تاسیس ایران – آذربایجان – گرجستان – دریای سیاه، گذرگاه شارجه – استانبول و مسیر استراتژیک استانبول – تهران – اسلام آباد موسوم به ITI اشاره کرد.

شکری اضافه کرد: البته آذربایجان غربی در مسیر اصلی جاده ابریشم قرار داشته که البته تلاش هایی برای تغییر این مسیر و همچنین کاهش توجه به این جاده مهم و قدیمی صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت گذرگاهی برای توسعه استان، اقدامات مستمری در راستای بهبود وضعیت راه ها و توسعه محورهای ارتباطی صورت می گیرد.

شکری گفت: البته استفاده بسیار خوبی نیز از این گذرگاه ها انجام می شود به طوری که بیش از ۶۴ درصد واردات زمینی جاده ای کشور و ۲۶ درصد صادرات زمینی جاده ای کشور از آذربایجان غربی صورت می گیرد.

وی درصد برخورداری خانوارهای روستایی استان را از راه آسفالته نزدیک به ۸۸ درصد عنوان کرد و افزود: در ۹ ماه گذشته سال جاری هفت دستگاه پل با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان احداث شده و یا در حال احداث است.

 شکری با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای در حوزه راهداری گفت: نصب ۱۲۹۱ عدد گاردریل ، ۱۹۸۹ کیلومتر ترمیم ، تسطیح و رگلاژ شانه ها ، ۱۷۰۳ کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم ، نصب ۵۰۵۲ عدد تابلو و علائم ۹۶۰ کیلومتر خط کشی، تعمیر و نصب ۷۶۲ عدد چراغ های هشدار چشمک زن و نصب ۱۰۵۰ عدد نیوجرسی بخشی از اقدامات انجام گرفته در سال جاری است.

وی اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵۴۰ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان انجام گرفته که بیشترین مقدار آن در راههای اصلی با افزون بر ۱۵۵ کیلومتر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همچنین در حال حاضر ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ترانزیت از گذرگاه های مرزی آذربایجان غربی صورت می گیرد.

شکری از وجود ۱۲ هزار و ۶۶۱ کیلومتر راه در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: از این میزان، حدود ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، افزون بر ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان راه روستایی، چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت شده و سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر باقی است.

آذربایجان غربی از استان های مرزی کشور بوده و علاوه بر ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک، پنج پایانه مرزی و ۶ بازارچه مرزی  دارد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا