Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14567 ۱۴۰۰/۱۰/۰۴   ۱۷:۵۱:۱۶

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد؛
انتقال یک میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

 

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با تکمیل طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال، یک میلیارد مترمکعب آب دائمی به پیکره دریاچه وارد می‌شود.

به گزارش نای قلم به نقل از ایلنا، مسعود تجریشی از کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در پایاب سدهای واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های مصوب در حوزه کشاورزی، بهره‌وری و معیشت کشاورزان این حوضه بهبود نسبی داشته است.

وی رویکرد جدید ستاد احیای دریاچه ارومیه را اقدامات نرم‌افزاری و فعال‌تر شدن استان‌ها در این زمینه عنوان کرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و طرح‌های مصوب از زمان تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و برنامه‌ها و اقدامات آتی و همچنین مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم ارائه شد.

این گزارش حاکی است تاکنون ۵۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته که ۵۴ درصد از این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های انتقال آب پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از محل انتقال آب از سدهای «سیلوه» و «کانی‌سیب» و تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه با وجود اتمام عملیات عمرانی این پروژه‌ها هنوز تأمین نشده و رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز هم در سال آبی جاری ۶۸ درصد کاهش یافته است که مجموع این عوامل منجر به کاهش ورودی آب به دریاچه و کاهش تراز آب آن شده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا