اخبار
کد خبر : 14562 ۱۴۰۰/۱۰/۰۳   ۱۱:۰۱:۱۶

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان متذکر شد؛
کاهش آب‌های زیرزمینی در آذربایجان غربی

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون 900 میلیون مترمکعب از 23 دشت استان، آب اضافی برداشت شده و شاهد کاهش آب‌های زیرزمینی بوده‌ایم.

به گزارش نای قلم، یاسر رهبردین امروز در سفر به شهرستان خوی اظهار کرد: 280 میلیون مترمکعب از این برداشت‌های آبی در خوی بوده یعنی 30 درصد در این شهرستان، بیشتر رخ داده و به همین سبب لازم و واجب است که سدسازی در خوی انجام شود.

وی افزود: در شش ماه آینده مطالعات سد الند خوی به پایان می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: این سد 75 میلیون مترمکعب حجم آبی داشته اما اگر تنظیم شود می‌توان در آن به میزان 85 میلیون مکعب آب را ذخیره‌سازی کرد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سد می‌توان به میزان 36 میلیون مترمکعب آب شرب خوی را تامین کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان کرد: در کنار آن می‌توان 23 میلیون مترمکعب به کشاورزان خویی آب واگذار کرده و با آن آبخوان‌داری نیز انجام داد.

رهبردین در ادامه با اشاره به اینکه سد آغ چای که به صورت غیرمترقبه افتتاح شده بود، از واگذاری اعتبار محروم بوده است، افزود: این طرح مرده و مسکوتی بوده که با تلاش‌های نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، مبلغ 46 میلیارد برای آن اعتبار گرفته شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین برای سد غازان خوی مبلغ 38 میلیارد تومان اعتبار داده شد و این سد نیز زنده شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا