Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14553 ۱۴۰۰/۱۰/۰۳   ۰۸:۴۷:۰۱

از یک دی‌ماه اجرایی می‌شود؛
پرداخت‌های بیمه سلامت در صورت تجویز به صورت الکترونیک

 

بر اساس قانون نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک از اول دی ماه ۱۴۰۰ باید انجام شود و سازمان‌های بیمه گر حق پرداخت سندهای کاغذی را نخواهند داشت. طرحی ملی و پیچیده که نیازمند همکاری همه ارکان حوزه سلامت و اطلاع رسانی مناسب رسانه‌ها به جامعه است تا به طور کامل مستقر شده و همان مسیری را برود که نظام بانک داری الکترونیک سال‌ها پیش طی کرد.

مقاومت در برابر اجرای طرح‌های الکترونیک در جهانی که هر ثانیه به سمت ارائه خدمات الکترونیک و فضای مجازی می‌رود، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و اگر تعارض منافع افراد معدود، در برابر اجرای این طرح‌های الکترونیک موفق نشود، می‌توان به شفافیت و مبارزه با تخلف و جعل امیدوار بود.

در حال حاضر در آذربایجان غربی ۹۲ درصد مراکز درمانی و پزشکی شامل داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها به سامانه نسخه الکترونیک مجهز شده‌اند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی، تمام پرداخت‌های این اداره کل از اول دی‌ماه جاری به بعد تنها در صورت تجویز و ارائه خدمات به صورت الکترونیک امکان‌پذیر خواهد بود.

فریده جعفری در گفتگویی اظهار کرد: در حال حاضر تمام پرداخت‌های هزینه‌های ارائه خدمات پزشکی تنها با نسخ الکترونیک انجام می‌شود و برای نسخ کاغذی، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی کنیم.

وی افزود: این روش برای تمام موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود.

جعفری اضافه کرد: یک ‌هزار و ۳۲۰ موسسه تشخیصی و درمانی خصوصی، خیریه، دولتی، دانشگاهی و غیردانشگاهی در آذربایجان‌غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

وی بیان کرد: تمام افراد بیمه شده می‌توانند از خدمات این موسسات و پزشکان بهره‌مند شوند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا