اخبار
کد خبر : 14550 ۱۴۰۰/۱۰/۰۲   ۱۸:۲۲:۲۰

استاندار آذربایجان غربی:
استان نیازمند ایجاد 3 اردوگاه جمع آوری و درمان معتادان است

     

استاندار آذربایجان غربی، گفت: استان نیازمند ایجاد اردوگاه های جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در مرکز، شمال و جنوب استان است.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان، امروز در دومین جلسه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در زمینه ایجاد کمپ های ماده 15 از ظرفیت بخش خصوصی در تمام شهرهای استان باید استفاده شود.  

وی با اشاره به اهمیت جمع آوری معتادان متجاهر در سطح جامعه و اسکان آنها در مراکز ترک اعتیاد و تاثیر آن در ایجاد امنیت عمومی و سلامت روانی جامعه، افزود: در بسیاری از نقاط و مناطق شهری و بویژه مناطق حاشیه نشین، حضور معتادان متجاهر ضمن ایجاد فضای نامناسب و ناامن برای شهروندان موجب بروز برخی از ناهنجاری های اجتماعی شده است. 

استاندار آذربایجان غربی توجه به جمع آوری و برنامه ریزی برای پاک شدن این افراد از مواد مخدر و بازگشت به آغوش جامعه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در کنار برنامه ریزی های کوتاه مدت باید به دنبال برنامه های بلند مدت برای جمع آوری، درمان و آموزش و ایجاد فرصت های اشتغال برای معتادان متجاهر بود تا این افراد بتوانند بعد از پاک شدن وارد جامعه شده و دیگر به دنبال مصرف مواد مخدر نباشند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه تمام مسئولان نظام حل مشکلات و مسائل اجتماعی است، تصریح کرد: با ایجاد اردوگاه های نگهداری معتادان متجاهر در خراسان رضوی تجربه خوبی در ساماندهی، درمان ، آموزش و اشتغال معتادان متجاهر بدست آوردیم که با استفاده از این تجربیات می توان، آذربایجان غربی را نیز به الگوی مناسب در درمان معتادان متجاهر در کشور تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار ورود جدی شهرداری های استان بر اساس تکالیف و مسئولیت های اجتماعی دراین زمینه شد.

وی تهیه بانک اطلاعاتی مناسب از معتادان متجاهر را یادآوری کرد و افزود:  برای برنامه ریزی دقیق در این زمینه نیازمند آمار و اطلاعات صحیح هستیم.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا