اخبار
کد خبر : 14540 ۱۴۰۰/۱۰/۰۱   ۱۵:۵۴:۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد
خرید با تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان‌غربی

 

با شیوع گسترده ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن تمام فعالیت‌های حضوری اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… بسیاری از این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی و آنلاین قرار گرفت و با تغییر رویکرد از فعالیت حضوری به مجازی تلاش شد تا به حیات فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اما در قالبی دیگر، پرداخته شود.

نمایشگاه کتاب نیز از این جریان مستثنی نبوده به طوری که به‌دنبال حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صنعت نشر و کمک به ناشران، نمایشگاه کتاب در آذربایجان غربی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تجربه‌ جدید، متفاوت و شکل جدیدی از ارتباط است که در گذشته وجود نداشته اما بدون تردید می‌تواند اتفاق مبارکی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در جمع اصحاب رسانه، از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب و هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مدت هفت روز از هشتم تا ۱۴ دی سال جاری برگزار می‌شود.

علیرضا نوروزی اظهار کرد: در نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان‌غربی یک هزار و 40 ناشر از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 22 ناشر از آذربایجان غربی است.

وی افزود: در نمایشگاه امسال 120 هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود که در دوره گذشته ۶۵ هزار و 983 عنوان کتاب بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام ناشران و تعداد کتاب‌های عرضه شده به ترتیب از 196 و 100 درصد رشد برخوردار هستند، اذعان کرد: این دستاوردی است که بتوانیم آنچه در نشر کشور اتفاق می‌افتد را در جغرافیای آذربایجان غربی در دسترس مردم قرار دهیم و این موضوع به‌ جز دسترسی عادلانه به کتاب در سراسر کشور، زمینه حضور ناشران بیشتر در نمایشگاه، دسترسی به منابع بیشتر و افزایش قدرت انتخاب مردم را به دنبال دارد.

نوروزی، ایجاد تحرک و نشاط بعد از یک دوره بی‌تحرکی ناشی از کرونا را هدف از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب عنوان و خاطرنشان کرد: آسان شدن دسترسی به آثار نشر شده و کاهش رفت و آمدها، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از بن‌کارت‌ها و توزیع عادلانه و ارائه نشدن کتاب‌های تکراری از دیگر مزایای نمایشگاه مجازی کتاب است.

وی یادآور شد: نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی قرار است کتاب‌ها را با تخفیف 40 درصدی ارائه کند و بعد از برگزاری نمایشگاه مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با 20 درصد تخفیف خریداری کنند.

نوروزی یادآور شد: هر نفر می‌تواند با کارت ملی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارسال رایگان تمام مرسولات پستی نمایشگاه خبر داد و گفت: شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ آماده پاسخگویی شبانه‌روزی به افراد در زمینه خرید مجازی کتاب است.

وی افزود: همزمان با آغاز نمایشگاه‌ مجازی کتاب، خریداران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.ketab.ir و کلیک بر روی سامانه فروش، کتاب‌های مورد نظر خود را بر اساس تفکیک‌های موضوعی، ناشر و... جست و جو و پس از انتخاب کتاب آن را به سبد خرید خود اضافه و فرآیند پرداخت و خرید را تکمیل کنند.

نوروزی از اجرای 55 برنامه جنبی در این نمایشگاه خبر داد و اذعان کرد: 40 برنامه از سوی موسسه خانه کتاب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و 15 برنامه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.

وی رونمایی و نقد و بررسی کتاب، برگزاری شب‌های شعر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های فرهنگی، ویژه برنامه‌های روز بصیرت و سالروز شهادت سردار سلیمانی، اختتامیه مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب را از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد.

در پایان نشست از پوستر هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب آذربایجان غربی رونمایی شد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا