Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14532 ۱۴۰۰/۰۹/۲۹   ۲۱:۱۵:۵۰

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -19:
حدود 400 هزار نفر در آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت نکردند

 

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -19 گفت: طبق آمارها 350 هزار تا 400 هزار نفر از گروه هدف (بالای 12 سال) در استان هنوز واکسن دریافت نکردند که این امر نگران‌کننده است.

به گزارش نای قلم، دکتر سیدجلیل موسوی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: از 35 مورد بیمار غربالگری شده در سطح استان دو مورد مشکوک به اُمیکرون وجود داشت که برای بررسی بیشتر نمونه‌ها به تهران ارسال و در صورت تایید به عنوان سویه‌های قطعی اعلام می‌شود.

 وی متذکر شد: در هفته‌های آتی سویه غالب کرونا در کشور به احتمال زیاد اُمیکرون خواهد بود.

موسوی در ادامه امر واکسیناسیون را به عنوان یک اصل مهم برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون عنوان و اضافه کرد: عایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اصل مهم دیگر در پیشگیری از اُمیکرون است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -19 تصریح کرد: استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب مکان‌های سربسته و پرهیز از برگزاری هر گونه تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌ها از جمله مراسم شب یلدا جزو مواردی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید مدنظر همشهریان قرار گیرد چرا که با دورهمی‌های شب یلدا باعث به خطر افتادن جان عزیزانمان می‌شویم.

 وی با ذکر این نکته که خطر سویه اُمیکرون جدی است، افزود: ایران نودمین کشوری است که سویه اُمیکرون در آن تایید شد، اروپا و کشورهای آمریکای شمالی قرنطینه‌های خیلی سختی را شروع کردند و اگر می‌خواهیم به وضعیت قبلی قرنطینه‌ها برنگردیم باید واکسیناسیون و موارد بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیریم .

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که غربالگری شده و مثبت اعلام می‌شوند قرنطینه باید برای آنها اجرا شود و اجرای کامل قرنطینه را سیستم بهداشت و درمان نظارت و آحاد مردم اجرا کنند.

 وی هدف از اجرای قرنطینه را قطع چرخه انتقال عنوان کرد و گفت: با قطع زنجیره انتقال، سلامتی آحاد مردم به عنوان مهمترین امر حفظ می شود.

موسوی در نهایت با ذکر این نکته که تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای سنین بالای 40 سال انجام می شود، تصریح کرد: مراکز تزریق واکسن در استان آمادگی کامل برای تزریق حداکثری واکسن به مردم عزیز استان را دارند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا