اخبار
کد خبر : 1452 ۱۳۹۴/۱۰/۲۲   

تکذیب خبر تغییر کاربری سازه بیمارستان پیرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خبر درج شده در برخی از رسانه های فضای مجازی مبنی بر واگذاری سازه بیمارستان در حال احداث پیرانشهر به مجتمع تجاری توسط دانشگاه علوم پزشکی را تکذیب کرد.

 به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفت و گوی خبری در این خصوص اظهار کرد: موضوع احداث بیمارستان پیرانشهر علیرغم اینکه مجری آن وزارت راه و شهرسازی است، دانشگاه علوم پزشکی بارها نسبت به پیگیری واگذاری زمین به متراژ 10 هزار متر مربع اقدام کرده و جهت واگذاری 10 هزار مترمربع دوم در مجاورت همان زمین که دارای کاربری بهداشتی درمانی است چندین مورد پیگیری در سطح شهرستان یاد شده از طریق شهرداری، شورای شهر، فرمانداری پیرانشهر و استانداری آذربایجان غربی به عمل آورده است.

وی اضافه کرد : با توجه به لزوم گسترش و توسعه بیمارستان پیرانشهر با توجه به بُعد جمعیتی شهرستان و رشد آن، مرزی بودن شهرستان، نیاز به فضاهای جنبی بیمارستان از قبیل درمانگاه های تخصصی، پانسیون پزشکان، تصفیه خانه فاضلاب، محل دستگاه های بی خطر ساز زباله های عفونی و ... که در آینده غیر قابل اجتناب است، بررسی های کارشناسی در دانشگاه نیاز به اختصاص زمینی به متراژ 20 هزار متر مربع را الزامی می کند .

 چراکه می توان به مصداق های متعددی در بروز مشکلات در برخی بیمارستان های استان به دلیل عدم توجه به توسعه آتی بیمارستان ها اشاره نمود ، از جمله بیمارستان سید الشهدا(ع) ارومیه که بدلیل اینکه در هنگام احداث ، توسعه مورد نیاز آن مد نظر قرار داده نشده بود امروز با مشکلات عدیده ای روبروست  و حتی خود بیمارستان فعلی و در حال فعالیت پیرانشهر که اگر در هنگام احداث آن ، موارد توسعه ای لحاظ می گردید امروز با این مشکلات و ساخت بیمارستان جدید مواجه نبود .

وی افزود: اینجانب ضمن تکذیب خبر مربوط به واگذاری زمین و سازه پروژه بیمارستان در حال احداث پیرانشهر به مجتمع تجاری، صراحتاً اعلام می کنم که روند احداث این بیمارستان در اولویت کاری دانشگاه است .

آقازاده اضافه کرد : لازم به ذکر است که حتی هماهنگی تاریخ جلسه ای که در یوم جاری ( 22 دیماه 1394 ) با حضور فرماندار ، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ، مسئولین راه و شهر سازی استان و سایر مسئولان شهرستان در خصوص حل مشکلات مربوط به این پروژه در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد قبل از نشست خبری اینجانب با اصحاب رسانه (21 دی ماه 1394 ) هماهنگ شده بود که نشان دهنده اهتمام جدی مسئولان دانشگاه در تداوم روند احداث این بیمارستان می باشد اما مجددا بر لزوم اختصاص 10 هزار متر مربع زمین مجاور بیمارستان ( یعنی در مجموع 20000 متر مربع ) برای احداث و توسعه بعدی آن تاکید می نماید . لذا از مسئولان مربوطه، تلاش در جهت تامین این زمین درخواست می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان از تمامی مسئولان استانی و شهرستانی که در جهت رفع مشکلات این پروژه برای ارائه خدمت به مردم شریف پیرانشهر تلاش می کنند تشکر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا