اخبار
کد خبر : 14516 ۱۴۰۰/۰۹/۲۸   ۲۰:۱۰:۴۱

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی؛
بارش برف و باران و کولاک در ارتفاعات

 

هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص بارش متناوب باران، برف و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما از ۶ تا ۱۲ درجه از روز چهارشنبه آینده هشدار داد.

به گزارش نای قلم، براساس هشدارسطح نارنجی هواشناسی این استان با تشدید فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۹ آذر شاهد بارش متناوب باران، برف و وزش باد شدید، در مناطق کوهستانی ومرتفع کولاک و مه و کاهش دید در آذربایجان غربی خواهیم بود.

این سامانه بارشی تا پایان روز چهارشنبه یک دی در تمام مناطق آذربایجان غربی به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی این استان فعال خواهد بود.

دمای هوا نیز از روز چهارشنبه تا پایان هفته بطور محسوسی از ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

آبگرفتگی معابر عمومی و سیبلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های مواصلاتی، وزش باد گاهی شدید و کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پیامد‌ها و مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه بارشی است.

آمادگی در خصوص آبگرفتگی معابر، شهری سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی و گرمایشی آماده باش راهداری‌ها و آماده سازی تجهیزات برف روبی و یخ زدایی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، توقف فعالیت کوهنوردی و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا